Loopkarretje??

Hoidiehoi!!

Wij hebben van vrienden ook zo'n loopkarretje gekregen, dus nu
willen we dat wel eens proberen eigenlijk...maar is Stef (4,5 maand)
hier niet nog te klein voor? Ik bedoel, kan het geeen kwaad voor zijn
ruggetje ofzo??

Bedankt!!
Liefs Annet

hoi hoi
bedoel je zo een wagentje waar ze echt inzitten ?
Ik heb er met kerst  1 gekregen en ik dacht dat demy er nog te klein voor was , maar natuurlijk heb ik het ff uitgeprobeerd en ze vind het geweldig. ze word er helemaal druk van . Ze hangt er als het ware in , en ze kan zich al een beetje afzetten op de grond waardoor ze langzaam achteruit rolt.
Ik zet haar er nu ongeveer 1 x per dag 10 minuutjes in .als ze straks zelfstandig kan zitten kan ze er langer in .

groetjes mariska

Hoi, ik heb geen ervaring met zo'n karretje maar denk dat je kindje er nog wel erg jong voor is.Ik denk dat je beter kunt wachten tot je kindje echt goed kan zitten en bijv. ook voorop de fiets kan.Lijkt me beter voor dat kleine lijfje.
Ik kan me voorstellen dat je kindje het wel leuk vind want het vergroot de wereld enorm natuurlijk.
groetjes Danielle

Ik heb er ook een maar wacht even tot Lukas zelf kan zitten en wat sterker in zijn beentjes is (hij is 51/2 maand). Teveel gebruik maken van zo'n karretj is niet goed, ze leren verkeerd lopen daardoor. Maar het staat natuurlijk wel heel leuk!

hoi!
Ik heb heel veel negatieve dingen over die karretjes gehoord, het schijnt heel erg slecht voor de heupen te zijn! Wij hadden er ook 1 voor Lior, maar dan een baby-bouncer met disco en alles, heel cool, daarmee kon ze niet lopen, maar het schijnt dus allemaal 1 grote elende te zijn voor die kleine lijfjes en alleen maar gemaakt om ons ouders even 10 minuten voor onszelf te geven...Ik zet Milo er dus niet in, je weet maar nooit...
liefs Stephanie

hm.. het is niet bepaald positief   maar wilde het toch even hier neerzetten:

"BABY LOOPWAGEN VERTRAAGT DE NORMALE MOTORISCHE ONTWIKKELING BIJ KINDEREN
(A. Khan, Fysiotherapeut MCN, Amsterdam Noord en A. van Stegeren, Fysiotherapeut/Manueeltherapeut, Psycholoog aan de U.v.A., Amsterdam)

Kinderen die gebruik maken van een loopwagen hebben een tragere motorische ontwikkeling en een grotere kans op letsel. Het gebruik van dit babymateriaal zou dus afgeraden moeten worden. Dit is het advies van een groep Ierse onderzoekers die bij 190 baby's onderzochten wat het effect is van het lopen in een loopwagen op de motorische ontwikkeling. De normale mijlpalen in de motorische ontwikkeling zijn o.a.. het hoofd optillen, rollen, gaan zitten met en zonder steun, kruipen, gaan staan met en zonder hulp, en lopen met en zonder hulp. Bij 102 kinderen die gebruik maakten van een babywalker trad het kruipen, het alleen staan en het alleen lopen later op dan de kinderen die geen gebruik maakten van een loopwagen. Voor elke 24 uur dat ze in een babywalker hadden gelopen, was er een vertraging met 3.3 dagen bij het alleen lopen en van 3.7 dagen bij het alleen staan. Dat er een grotere kans op ongelukken was, was al bekend. Nu vertraagt het ook nog de normale motorische ontwikkeling. Het gebruik ervan zou dus ontraden moeten worden."
Bron: M Garrett, A M McElroy, and A Staines. Locomotor milestones and babywalkers: cross sectional study. BMJ 2002;324:1494

Terug
Bovenaan