Loopkip vs Eetkip

Ik was gister even bij mijn ouders en toen hadden we het over opvoedingsdingetjes enzo.
Kian bijt binnen een week z'n speen kapot, dus ik wil zo snel mogelijk van dat ding af (als iemand tips heeft .....graag!!)
Maar goed, m'n moeder zei dat ze ons regelmatig voor de gek hield. Ze deed gewoon of het de normaalste zaak van de wereld was, en wij geloofden hun dan op hun woord (wat een vertrouwen heb je in je ouders he)

Zo kwam mijn broer er op een gegeven moment achter dat het wel heel zielig was om een kip dood te maken en op te eten. Dus wilde hij geen kip meer.
Toen hebben m'n ouders hem wijsgemaakt dat je twee verschillende kippen had. Loopkippen en eetkippen. De loopkippen maak je niet dood, dat is zielig, maar de eetkippen zijn om te eten, en die groeien gewoon aan de boom.

M'n broer geloofde dat gewoon en vroeg iedere keer als er kip gegeten werd netjes of het wel eetkip was, en dan ging ie lekker zitten smullen!
Whahaha
Ben benieuwd met wat voor smoezen wij de komende jaren ons redden uit lastige situaties!
Liefs Nelleke

Hey Nelleke!

WHAHHAHA Loopkippen & Eetkippen... Geweldig bedacht van je mamsie!
Ik luste ( en lust overigens) absoluut geen spruitjes... Mijn moeder heeft me ooit getracht wijs te maken dat het toverballetjes waren??? Het duurde maar een paar spruitjes voor ik de legendarische woorden sprak: Mama deze toverballetjes werken niet geloof ik...
Ik heb ze echt nooit meer gegeten, en Thomas zal ze ook nooit op zijn bord krijgen in huize meijering!
Wel hebben wij Thomas wijsgemaakt dat erwten kleine groene voetballetjes zijn, anders eet ie ze niet.... En nu telkens als ie een hap op heeft doet ie juichen: Doelpunt!!
Gekke mensen zijn ouders eigenlijk maar...

Kus Marieke

Goed zeg die eetkippen en toverballen, haha. Ik ben altijd dol geweest op spruiten, dus daar hoefde niets voor verzonnen worden. Ik hoor nog wel eens dat ik vroeger lastige vragen stelde zoals hoe je weet wanneer er een kuiken in een ei zit en wanneer je het op kan eten..
Groetjes Laura mv Thom

Eetkippen! haha, die moet ik onthouden! Denk dat we idd nog heel wat gaan verzinnen de komende jaren!

Tessa zit weer eventjes moeilijk met het avondeten...ze schuift het bord al weg voordat ze een hap genomen heeft..tenzij we zeggen dat er vleesjes inzitten, dan schuift die lepel vanzelf naar binnen!   Dus nu zitten er tijdelijk overal "vleesjes" in! (al is het vis, eetkip, vegetarisch, etc!)

Lisenka mv Tessa

En wat dacht je van:

Boerenkool----> MOUS (gronings)

en mijn tante zei tegen haar zoon die geen spruitjes luste.....dat zijn
smurfenkooltjes.....tadaaaa het werkt.

Mijn (inmiddels niet meer) vriendin haar zoontje luste dus geen
boerenkool, maar is gek op AJAX....dus kreeg hij (uit een apart pannetje,
zo slim waren we wel) stampot AJAX!!

Zelf ''luste'' ik geen paardevlees....dus wij kregen thuis echte ''rundvlees''

WIE NOG MEER, LEUKE BENAMINGEN VOOR ETEN???

gr diana

Hiya mommas!

Niet zozeer met eten, maar had wel grenzenloos vertrouwen in mijn ouders. Dus ik ging vrolijk op pad naar de fietsenmaker (?!) om een onsje "bougievonkjes" te gaan halen voor mijn moeder.
Ben ook wel eens naar de speelgoedwinkel gestuurd voor een "plintenladdertje".

Qua eten hadden een goede vriendin van mij en ikke wel alletwee een apparte naam voor een oerhollands gerecht. Bij mij thuis noemde we het "stijfpot andampie" en in het gezin van mijn vriendin was het "stijvie andampot". In beide gevallen was het een verspreking, maar het heet nu al 20 jaar zo en ik kan het nooit meer andijvie stampot noemen :)

Ajuus, ilja

Ohh Ilja, wat erg! Dat zijn trucks die hier gebruikt worden om nieuwe werknemers te ontgroenen enzo.
"wil jij even een onsje bougie-vonkjes halen"
Of de welbekende "poeremetator".
Echt ouders .... ze zouden verboden moeten worden!
Liefs Nelleke

Poeremetator??? (ik ben nooit ontgroend, wat is poeremetator?)

De luchthaakjes ken ik wel, hahaha!

Versprekingen...ja, de opa van mijn moeder, met een borreltje op bedoelde: "sinaasappels en citroenen" en zei: "appeltronen en cisienen", hahaha! De beste man leeft al jaren niet meer, maar ik heb 'm altijd onthouden!

Maar goed, eigenlijk ging deze topic daar niet over....

Vroeger "lustte" ik geen andijvie of spinazie (dat wist ik zelf niet zo goed). Als mijn moeder dan andijvie of spinazie aan het wassen was en ik vroeg: "eten we andijvie?" Dan zei ze: "je lust geen andijvie he?, nou, dit is spinazie hoor!" En als ik vroeg of we spinazie aten, dan was het verhaal andersom! hahaha!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan