Loopoogjes

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal, onze Robbin heeft last van loopoogjes, nu deppen wij het weg met afgekoeld gekookt water, maar zijn er nog andere "klazien uut zalk"tips?

Gr
Sandra

Hoi,

Het enige wat bij onze dochter hielp was goed doorsmeren (2x daags) met een zalfje van de huisarts.  Daarvoor had ik ook  van alles geprobeerd waaronder druppeltje moedermelk, schoonmaken met gaasje&gekookt water, ooghoekje masseren.  Het was danook wel erg hardnekkig in haar geval (ze had er een maand last van, met de zalf was het binnen twee dagen weg, moest wel doorsmeren anders kwam het weer terug)    

Gr,
Maria

Hoi,

als mijn zoon last heeft   van loopoogjes dan druppel ik er een paar druppeltjes moedermelk in. Maar dat gaat lastig als je flesvoeding geeft. Hier wordt tegenwoordig afgekoeld gekookt water afgeraden. Nu adviseren ze gewoon warm water uit de kraan omdat afgekoeld gekookt water een ideale voedingsbron voor bacterién is. Gewoon twee watjes tegelijk onder de straal houden en tegen elkaar drukken om het overtollige water eruit te knijpen (dan raak je ze nl niet aan) en één keer van buiten naar binnen het oog schoon vegen.

Groetjes van marloes

Hoi

Ik wil even reageren ik ben van het voorjaarforum en mijn zoontje heeft ook loopoogjes.
Je kunt bij de drogist doekjes halen van het merk Supranettes deze zijn niet goedkoop maar ze zin er ook voor het reinigen van het oog. Je kan ook thee maken van kamille en dit een beetje aflaten koelen en dit als compresse er op leggen. Verder kunnen na een jaar de traanbuisjes doorgeprikt worden en ben je er helemaal vanaf. Er zijn ook nog druppeltjes via de huisarts. Hoe er rekening mee dat de zalf en druppeltjes niet langer als een maand houdbaar zijn als hij open is. En dat je op tijd weer nieuwe haalt.
Hopenlijk heb je hier iets aan.

Groetjes Lucretia
mama van quinten 4,5 jaar en fabian 11 maanden

Terug
Bovenaan