loopoor

Dag moedertjes,
Hoe lang mag een kind een loopoor hebben zonder aan de antibiotia te gaan? Die van mij heeft het al 10 dagen soms wat meer, soms wat minder. Maar wil liever niet aan de AB want dat zou haar derde kuur worden in twee maanden dus daar ben ik niet zo voor.
Groetjes,
Michelle
 
Hoi Michelle,
een loopoor op zich is geen reden voor antibiotica, en het mag best eenpoosje lopen hoor (ik dacht wel zeker een week of twee) alleen als het echt voiezig is (groenig) zou ik naar de huisarts gaan maar als er gewoon helder slijmerig vocht uit haar oortje komt hoef je er niets aan te doen. Als het stopt met lopen moet je een week of drie later wel naar de huisarts om te controleren of het trommelvlies zich weer heeft gesloten.
groetjes Irene
 
Hoi een loop oortje kan niet veel kwaad. Ook niet als het groenig of gelig is. ZOlang het vocht er uit komt is het alleen een goed teken.

Hier hebben we ruim 2 weken last gehad van een loop oor wel druppelen (voor geschreven door de dok) Dat voorkomt een ontsteking en eventueel litteken weefsel.

Groetjes
 
ja inderdaad, voor een loopoor moet je effe druppels gaan halen, dat voorkomt dan een ooronsteking!! mijn dochter heeft ook sins een paar dagen een loopoor maar dat kwam omdat ze buisjes heb gekregen, en daarvoor heb ik druppels gegeven na 2 dagen was het al weer over!!!
 
Hallo,

Onze dochter heeft ook last van een loopoor (of ontsteking), maar onze huisarts heeft haar antibiotica voorgeschreven. Hij heeft het wel een tijdje aangezien, maar toen het nog niet over ging kreeg ze een kuur. En vervolgens wil ze niet meer echt lekker drinken. Ze heeft nu ook al sinds twee dagen wat last van lichte diarree, waarschijnlijk door haar oortje (schijnt een bijwerking te zijn van een oorontsteking).

Groetjes
Astrid
 
Terug
Bovenaan