Loopstoel, ervaring met merken?

Als cadeau voor onze nichtjes willen we een loopstoel geven. Zijn er ervaringen met merken of loopstoelen, welke vooral wel of niet? Ik lees over alle stoelen wel voor of nadelen, er is zoveel keuze!
 
Volgens mij zijn die niet goed voor de heupen en loopmotoriek. Werden in elk geval gewaarschuwd daarvoor. Ons zoontje had in stuit gelegen en dan is de ontwikkeling van de heupen sowieso wel een punt van aandacht. Maar misschien goed om even in te lezen of het voor andere kinderen ook afgeraden wordt?
 
Ik had ook begrepen dat die dingen echt heel erg slecht zijn voor de heupjes (bij alle kindjes) en een verkeerde manier van lopen stimuleren (lopen op de tenen en verkeerde verdeling voor het evenwicht). Misschien leuk om eerder een karretje te kopen waar ze achter kunnen stappen binnenkort? Zo’n loopkarretjes vind je ook in allerlei vormen en maten, al dan niet met bakje bij om speelgoed in mee te nemen . Hier had mijn moeder een stevige houten poppenwagen gekocht als kerstcadeau toen onze kleine meid 14 maanden was. Van bij het begin een hit en nu nog steeds!
 
Terug
Bovenaan