Loopstoeltje nou goed of niet??? HELP


Hallo daar..
Ik heb pas een loopstoeltje aan geschaft voor me zoontje van 7 maanden.
Nu heb ik gisteren iemand gesproken en die zegt dat de stoeltjes niet goed zijn...Ze zegt dat kindjes   er kromme benen enzo van krijgen..   En dat ik me kind nog niet moet laten staan bij 7 maanden want daar zijn zijn botjes nog niet sterk genoeg voor.  
Mijn kindje wilt niks anders doen dan staan ( met behulp van zijn handjes vast houden dan) en vind de loopstoeltje geweldig..           Hij zit er maar een halfuurtje in per keer.. dus kan ik niet echt zien dat het kwaad is.... of ben ik nou fout bezig????

De pers zegt dat de loopstoeltjes in sommige winkels teruggehaald zijn....     en niet meer makkelik te koop is..     Is dit waar???

 
Hoi Wilma,
Onze dochter van nu 9 maanden heeft ook een loopstoel en vind het helemaal geweldig.
Het schijnt idd zo te zijn dat het niet zo heel goed is voor de heupjes, het is dan ook niet de bedoeling zat je ze er de hele dag in laat zitten. Onze dochter zit er per dag af en toe een kwartiertje in en dan is het niet zo erg.
Verschil is wel dat ze echt staat en loopt in die kar, ik denk dat dat wel een pre is. Als ze er nog echt in hangen is het denk ik minder goed voor de heupen.
Zij stond ook al heel jong op haar benen en ze staat ook al aan tafel.
succes.
 
Hoi Wilma,
Lastig he? De een zegt dit, de ander dat....
Mijn zoontje heeft ook een loopstoeltje. Al sinds hij een maand of 7 is.
Hij is nu bijna 15 maand en zit er geregeld in. Hij vindt het prachtig!
Als je  kleintje (sorry ben vergeten of het een dochter of zoontje is....)  erin hangt zou ik hem/haar er maar eens per dag 10 á 15 minuten inzetten.
Pas als ze daadwerkelijk loopbewegingen maken mag het wat langer.
Maar niet langer dan een half uur per dag. Dat is niet goed voor de vorming van de
voetjes en hoe ze leren de voeten neer te zetten. Nog steeds laat ik Quinten er niet
langer dan een half uur in. Ook al wil hij wel langer....
Dat de loopstoel niet meer zoveel verkocht wordt dat klopt. Dat komt omdat sommige ouders de kleintjes erin zetten op de boververdieping, het hekje niet dichtdoen en dan
vallen ze ervan af.... Zodoende worden die stoeltjes als gevaarlijk omschreven. Terwijl
als je goed oplet en erbij blijft er niets kan gebeuren. Quinten knalt soms met een
noodvaart tegen de muur oid en er gebeurt niets.
Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hoi Wilma,

Ik heb ook zo'n loopstoeltje gekregen toen mijn zoontje ongeveer 7/8 maanden was. Ik heb daarbij ook gehoord van veel kanten dat het niet goed zou zijn. Ik heb 'm gewoon gebruikt, hij wilde al continue staan, dus dit was een goede oplossing. Ik zette hem er ook niet langer in dan een half uur per dag, verdeelt over twee keer een kwartier. Het is belangrijk dat je ze op de goed hoogte zet, dus ze moeten met platte voeten op de grond kunnen komen, maar niet teveel gebogen benen! Ook is het belangrijk dat je er niet te vroeg mee begint, want dat is wat niet goed schijnt te zijn... als je er te vroeg mee begint zijn de botten in de heupen er eigenlijk nog niet aan toe om zoveel belast te worden.

Groetjes, Michele
 
Hoi,

Weet je wat het probleem ook is met zo een loopstoeltjes? Je moet opletten dat je kindje niet op zijn teentjes gaat lopen.  Kleine baby's hebben een reflex om op de tenen te gaan staan. Deze reflex verdwijnt na bepaalde tijd. Pas als deze verdwenen is kunnen ze  goed leren lopen. Als je je kindje van kleins af aan veel laat steunen of in de loopstoel zet terwijl ze nog geneigd zijn om op hun teentjes te staan, dan onderhouden ze de reflex. Op zich geen grote rampen. Ze leren het uiteindelijk wel,  maar het is toch  beter om dit te vermijden.
 
Terug
Bovenaan