loopstoeltje

Hallo allemaal, mijn zoontje van 7 maanden rent sinds een maand met veel plezier rond in zijn loopstoeltje.
Het is een zeer bewegelijk kind (eigenlijk vanaf de geboorte).Hij kan maar moeilijk stil liggen of zitten maar nu lees je vaak dat het helemaal niet zo goed is met name voor zijn ontwikkeling.Wie herkent dit of wil er iets over kwijt ? Ik zit er best mee
 
Hoi Marit!

Het grootste 'gevaar' met dit soort 'apparaten' is dat de wereld van je kindje ineens groter wordt dan op dat moment voor z'n ontwikkeling goed is. Je kind je kan nu namelijk overal bijkomen door er met z'n loopstoel heen te rollen/lopen. Eigenlijk zou hij dat nog niet kunnen doen omdat hij nog niet lopen kan. De mogelijkheden zijn voor hem door dat stoeltje dus groter dan ze zonder dat stoeltje zouden zijn en daarin schuilt 'm het gevaar.
Bovendien zeggen ze ook wel dat het niet zo goed is omdat een kindje echt zelf moet leren staan en lopen, zonder hulpmiddelen. Maar goed.... Ik denk niet dat je kindje er echt veel slechter van wordt hoor, maar houd 'm wel goed in de gaten!

Lize
 
Hallo,
Sinds ongeveer 3 weken hebben wij ook een loopstoeltje voor onze zoon van 6 1/2 maand.
Ik heb inderdaad gehoord dat het niet zo goed voor de heupjes zou zijn. We hebben als daglimiet gesteld dat hij er maximaal 1 uur per dag in mag. Dit gebeurt eigenlijk nooit, hij zit er meestal 1 keer per 2 dagen een half uurtje in.
En het is een groot feest in de kamer als hij in het stoeltje zit!
Groetjes Grietje
 
Hi! Hier een moeder van 3 zonen! MIjn oudste twee zijn nu 8 en 5 jaar en hebben toen ze baby waren allebei vol plezier rondgeraced in een loopstoeltje! Ze waren erg nieuwsgierig en beweeglijk en verveelden zich snel en ik vond het een heerlijke oplossing! Inderdaad moet je oppassen omdat ze overal bijkunnen, maar dat kunnen ze dan binnen afzienbare tijd toch, als ze zich gaan optrekken, kruipen enz. Ze hebben er niks aan overgehouden, gingen vroeg lopen, gewoon op tijd kruipen enzovoort. Enne...ik geef toe dat ze er wel eens langer inzaten dan voorgeschreven.....oeps....
 
Hallo Lize,Grietje en Anuschka
Bedankt voor jullie reacties,ik voel mij al minder bezwaard.Ik probeer het zo veel mogelijk te beperken maar hij vind het zo geweldig.Nogmaals bedankt
Marit
 
Hallo

Ik werk op een kinderafdeling en daar wordt streng geadviseerd je kinderen niet in zo'n loopstoeltje te doen. Sommige kinderen gaan daardoor op een tenen lopen en krijgen verkeerde voeten. Sommige slaan ook het kruipen over en kruipen is zeer belangrijk voor de mototrische ontwikkeling later.Alles op zijn tijd zegt onze kinderarts, ze moeten vooral zelf leren dingen te doen.
 
M.i. is het inderdaad niet zo goed voor de ontwikkeling van de motoriek van je kind. Het kan een kind echter ook uitdagen zich sneller te ontwikkelen, ze worden nieuwsgierig. Gebruik je gezonde verstand, laat je kind niet te lang in het stoeltje zitten (liever meerdere malen per dag een korte tijd dan een keer een lange tijd)Ongeveer een uurtje per dag kan echt geen kwaad!
 
Onze twee dochtertjes hebben allebei vanaf ongeveer 4 maanden zo nu en dan in een lopertje gezeten. Ze vonden het ook erg leuk omdat ze er een "werkblad" aan hebben om op te spelen. Onze derde, nu 5 mnd. geniet er op zijn beurt ook weer van. Negatieve adviezen in dit verband gaan volgens mij ook vaak over gevaren als vande trap rollen, ergens tegenaan rijden of dergelijke. Het lijkt me echter wel vanzelfsprekend dat je een mobieler kleintje extra in de gaten houdt.
 
Terug
Bovenaan