LOOPSTOELTJE????

Heb een vraagje aan moeders die mij info kunnen geven over een loopstoeltje. Het lijkt mij erg leuk en handig maar zou graag van moeders die misschien ervaring hiermee hebben willen horen, of heeft iemand nog tips??? Ben benieuwd. Groetjes
 
Hoi Ria,

Ik weet niet of het waar is, maar ik heb gehoord dat loopstoeltje niet goed zijn voor de loopontwikkeling van kindjes. Er wordt gezegd dat ze er lui van worden (ze willen niet lopen omdat ze toch vooruit kunnen met dat stoeltje) en dat ze op een verkeerde manier leren lopen.

Maar nog eens: ik weet niet of dit klopt, het is ook maar van horen zeggen en meer weet ik er niet over...

Groetjes, Veerle.
 
Hoi,

Ziet er leuk uit zo'n loopstoeltje, maar het is niet goed voor ze. Zeker niet als je ze teveel gebruikt. Als je het loopstoeltje iedere dag 10 minuten gebruikt is het geen probleem, maar vaak wordt het langer. En dan wordt het wel een probleem, want baby's spitsen hun tenen bij het lopen in die stoeltjes en de voetjes kunnen dan een verkeerde stand krijgen. Ze leren dan niet de volledige voet af te rollen.

Ook moet je jezelf afvragen of je het wel fijn vindt om nu al een handenbindertje te hebben. Ze kunnen dan nu al overal bij komen. Als je baby straks gaat tijgeren, kruipen en lopen, wens je weleens dat ze nog "niets" deed................

Succes met je beslissing!

Groetjes Mirella
 
mijn dochter heeft ook een loopstoel en als je ze er niet te vaak in zet kan het prima....ze is nu 8 maanden en zit er eigenlijk bijna niet meer in omdat ze spelen op de grond en aan de tafel staan veel leuker vind....er zit in alles wel iets van waarheid maar er is iedere keer weer iets anders.....vraag maar aan moeders en oma's..iedere keer moeten/ mogen kinderen weer andere dingen en dingen niet....
 
Ze worden inderdaad afgeraden en Prenatal heeft ze geloof ik al uit de handel gehaald. De hoofdreden daarvoor is dat ze ineens overal kunnen komen en dat er daardoor flinke ongelukken kunnen gebeuren, want ze zijn snel in die dingen (mijn broer had er een). Ook zou het de loopontwikkeling vertragen. Dat weet ik dus niet, maar dat van die ongelukken geloof ik best. Wat dacht je van een trapgat of de hoek van de tafel, ik moet er niet aan denken.
 
Ja ik sluit me bij de meningen van de andere moeders aan.

Kijk het ziet er voor de moeder heel stoer en leuk uit maar je geeft je kind in eenkeer meer dan het zelf aankan. Je maakt zijn/haar wereld groter dan waar het eingelijk aan toe is. En ten tweede ze leren verkeerd om te gaan met hun beentjes en voetjes. Tuurlijk even 10 minuten erin kan geen kwaad maar als je hem eenmaal hebt aangeschaft blijft het jammer genoeg niet bij die 10 minuten. Als ik jou was zou ik het niet doen.

Wil je wel graag dat je kindje er even in gaat ga dan naar de spel en opvoedwinkel en laat je kindje er daar even in zitten. Maar ook zei zullen je het zelfde verhaal geven als dat je hier hebt gekregen.

Veel succes verder groetjes Nicole.

 
Mijn zoontje is nu 8 maanden en rend keihard in zijn loopstoeltje door het huis.Geweldig vind hij het.Je moet het niet zo nauw nemen wat ze allemaal zeggen.Ik heb nog nooit gehoord dat er een iemand wat aan over gehouden heeft aan een loopstoeltje.
 
Terug
Bovenaan