loopstoeltje

hallooo
ik heb een kleine van 5,5 maand en ik wil hem graag een loopstoeltje kopen!nu was ik vorige week op het cb en ze adviseerde me daar om geen loppstoeltje te kopen omdat dit zeer slecht moet zijn voor de heupen en voor de voetjes omdat ze dan erg op hun teentjes staan en dit later waarschijnlijk dan zo zal blijven!wat vinden jullie hier van?ik ben nu erg aan t twijfelen of ik wel een loopstoeltje ga kopen!groetjes kim mama van dylano

De kinderfysiotherapeut van de massagecursus die ik heb gevolgd, raadde het loopstoeltje ook erg af. Ze was er echt fel op tegen.
Omdat de kindjes zich afzetten met hun tenen in het loopstoeltje, gaan ze ook eerder op hun tenen lopen. En dan heb je fysiotherapie nodig om dat weer af te leren.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Ik zou het niet doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de lol er ook niet echt van in zie. Ik lees wel eens dat sommige kindjes het heel leuk vinden, maar dan gaan die kindjes maar gewoon iets anders leuks doen!

Kindjes leren vanzelf wel lopen en tot die tijd vermaken ze zich maar op de plek waar ze liggen. Bovendien is het veel beter als een kindje op een gegeven moment leert kruipen voordat het leert lopen (beter voor de hersenontwikkeling).

Groetjes,
Helena

Hoi Kim, ik heb 2 kinderen en hed dat loopstoeltjes niet gekocht.
Het is niet goed voor de heupen, en ze krijgen ineens meer mogelijkheden dan waar ze qua ontwikkeling en leeftijd eigenlijk pas aan toe zijn.
Uiteraard is het je eigen beslissing, maar ik zou het niet doen.
Groeten, Claudia.

Hoi!
Wij hebben zo'n loopkarretje gekregen, en ik moet zeggen dat ons zoontje van 9,5 mnd het geweldig vindt! Zo af en toe mag hij er een kwartiertje in (max 1x per dag en ook niet elke dag) Hij loopt dan volop te glunderen en  loopt de hele kamer door!

In het karretje loopt hij idd iets meer op zijn tenen, maar aan de hand zet hij zijn voeten goed plat neer, dus lijkt het me niet zo'n probleem, zeker omdat hij er niet zo vaak in zit (je kunt het karretje zeker niet gebruiken om je handen vrij te hebben, want hun bereik is idd veel groter!!)
Misschien kun je eerst eens bij een spelotheek kijken of je er hier een kunt lenen: kun je het uitproberen.

Groetjes!

Wij hebben er ook een gekregen als kraamcadeau, ik was er helemaal niet blij mee, maar mijn dochter vond het zo geweldig dat ze er altijd wel in wilde!
Daarom hebben we het beperkt tot een uurtje per dag en ze heeft er echt niks aan overgehouden hoor! Ze liep met 11 maanden en echt niet op haar tenen! Ze is nu 2 en heeft er écht geen nadelige gevolgen van ondervonden. Gewoon niet teveel inzetten, maar het is echt wel een leuk ding!

ik heb mijn dochter ook wel in een loopstoel.
maar ook niet zo vaak hoor denk ongeveer 1 keer in de week
maar ze is ook al 13 maand
want ik weet ook wel dat dat niet zo goed is voor haar

gewoon niet te vaak en niet te lang doen!!!!!!

Terug
Bovenaan