loopstoeltje???

hallo allemaal,

Ik vraag me af vanaf welke leeftijd er ong. gebruik gemaakt kan worden van een loopstoeltje, mijn zoontje is nu 21 weken en best groot, maar ik weet niet welke gevolgen dat het kan hebben ivm de heupjes etc. of dat een paar minuutjes per dag helemaal niet erg is, want ik denk dat ie het best heel leuk zou vinden,
ik zou graag willen weten hoe jullie hierover denken,

groetjes susanne

Hoi,
De berichten hierover verschillen heel erg. Ik werk zelf op een kdv en hier horen we het laatste nieuws er altijd over.
Eerst werd er gezegd dat het slecht voor de heupjes was. Later werd er weer gezegd dat het geen kwaad kon, als je kindje er maar niet langer dan 15 min. in zit.
Daarna werd er gezegd dat het niet goed voor je kind was, omdat hij/zij dan te snel op een bepaalde hoogte kwam; je kindje moet dat zelf beslissen door te gaan kruipen en later zich op te trekken. En als je hem dan in zo'n stoeltje zet, komt hij op een hoogte waar hij eigenlijk nog niet aan toe is.
Ik zelf heb mijn oudste er wel in gehad, die vond het heerlijk. Maar idd niet langer dan een kwartier achter elkaar.
De tweede heeft echter een heupafwijking en dus zal ik met haar het risico niet durven nemen, denk ik.
Groetjes Sil

Hoi onze zoon is bijna 5,5 maand en hij heeft wel een loopstoel en vind het erg leuk!
Ook ik heb wel alle berichten gelezen dat het misschien niet goed is.
Maar hij zit er idd niet heel lang achter elkaar in, maar hij heeft grote lol!

Groetjes

Hoi!
M'n oudste van 2 heeft de grootste lol gehad in z'n stoeltje. Hij maakte echt de boel onveilig. Hij liep (los)  iets na z'n eerste verjaardag.
Ik weet dat het niet echt iets goedgekeurd is. Het kindje zou niet goed het gevoel voor evenwicht leren en later lopen.
Met een heupprobleem zal het wel niet goed zijn.
Ik denk dat als de rugspieren ontwikkeld zijn, het kindje kan zitten, dat het dan best in de loopstoel mag. Ik weet niet meer  met welke leeftijd Ioannis z'n stoeltje kreeg...
groetjes.

hallo,

bedankt voor jullie reacties, hij kan al wel goed rechtop zitten, dus ik ga het gewoon proberen kijken hoe hij het vind en anders zet ik hem nog even weg.

groetjes susanne

Terug
Bovenaan