Loopt bv terug?

<p>Hoi!</p><p>Ik geef nu ruim 5mnd bv. En ze doet het er altijd erg goed op. Vrolijk, volle luiers etc. </p><p>Vorige keer bij het cb met 4 mnd was ze 1 pond aangekomen. Het week iets af van de curve waarin ze zat, en sindsdien ben ik aan het twijfelen of het wel goed gaat. </p><p>Ze krijgt 5 voedingen op een dag. Overdag ruim 4 uur ertussen en savonds ongv. 2 à 3 uur. Ze krijgt een klein hapje. Wanneer ik afkolf opt werk. 150ml.</p><p>Maar ze slaapt niet door. Wordt snachts 2 a drie keer wakker. Maar ze heeft last van tanden, dus rode wangen etc. </p><p>Ik had haar gisteren voor het slapen gaan eerst borstvoeding gegeven en toen nog de fles. Heb 90ml aangemaakt en ze dronk het super snel op.. </p><p>Hoe weet je of je borstvoeding terug loopt?</p>

Als je bang bent dat je voeding terugloopt zou ik vaker gaan aanleggen. Dat zorgt dat je productie omhoog gaat. Geef je haar 's nachts voeding als ze wakker wordt? Dat was hier altijd het meest effectief om snel de productie weer op te krikken.

Als je 150 kolft en dat iedere voeding van je kind is lijkt me dat niet veel, maar als je meisje happy is en voldoende groeit.. maar als de groei tegen blijft vallen zou ik ook vaker voeden. Dan is t miss niet meer genoeg? Volg je gevoel vooral, in principe stemt je lijf af op wat je dochter vraagt zeggen ze..

Borstvoedingbaby's hebben vaak rond die tijd een dipje in de groeicurve. Heel normaal. De curves zijn gebaseerd op de groei van kinderen uit 1980, dat was een flesvoeding generatie en die groeien anders. Borstvoedingbaby's zijn vaak de eersre maanden wat zwaarder dan flesvoeding baby's. 
Geleidelijk aan hapjes uitbreiden. En nacht voedingen doen wonderen voor de productie. Ik merk ook dat mijn productie terug loopt, merk dat aan het gevoel en hoeveel ik kolf. 
Tja, en doorslapen, daar kan ik je niet mee helpen. De mijne is 8,5 maand en doet het nog niet.

Wat je kolft zegt niks over wat je kindje binnen krijgt. Dat kan wel veel meer zijn. Ik zou overdag niet langer dan 4 uur tussen het voeden laten. Dan bouwt ze een 'reserve' op voor 's nachts. 
En inderdaad elk kindje is weer anders.

Heeft ze nog honger nadat je haar borstvoeding hebt gegeven?  Doet ze bijv dr handjes in de mond, smak geluiden maken enz. Dat kan een teken zijn dat ze niet genoeg krijgt en dan zou je kv bij kunnen geven. Als ze geen honger heeft zou ik persoonlijk er geen kv bij gaan geven. Ze bepaald door de hoeveelheid die ze drinkt je productie. 
De hoeveelheid die je kolft zegt helaas niks over de hoeveelheid die je borsten aanmaken. Ik kolf per keer tussen de 100-200 ml en thuis mag ze altijd aan de borst en is ze altijd voldaan. 
Het snachts wakker worden kan ook met de leeftijd te maken hebben of dat ze nu in een sprong zit. En idd door de doorkomende tandjes slaapt een baby vaak ook slechter. 

Bedankt voor jullie antwoord! 
Leg haar nu ongv. om de twee uur aan.. Hoe lang zal het dan duren voordat het weer beetje normaal is? 

Bedankt voor jullie antwoord! 
Leg haar nu ongv. om de twee uur aan.. Hoe lang zal het dan duren voordat het weer beetje normaal is? 

Terug
Bovenaan