loopwagentje oid...

hoi hoi

ik was even nieuwsgierig wie een loopwagentje oid voor zijn/haar kindje heeft..
ik heb er geen een omdat de meningen erover verdeeld zijn,   of het wel goed is voor de heupjes ed..etc etc

maar soms dan zie ik anderen erin weglopen en dan ben ik toch wel wat jaloers,,
sophie zou het mi ook machtig mooi vinden.....

toch doe ik het niet..........

dus was even benieuwd ...

liefs tobi

hey hoi,

Wij hebben voor Yoëll ook een loopstoeltje gehad, maar we hebben hem er niet eerder in gezet toen hij zelf kon staan en stapjes kon zetten rondom de tafel.....als ze dat kunnen dan zijn de spieren sterk genoeg om in een loopstoeltje te mogen/kunnen zonder dat ze kromme beentjes of verslapte spieren krijgen

dit is mij verteld door de kinderarts in het ziekenhuis

maar bij ons is de loopstoel alweer een maandje verleden tijd en staat bij mijn ouders op zolder omdat Yoëll al helemaal alleen rondhuppelt

Liefs Denise

Hoi Tobi,

Waarschijnlijk bedoel je met loopwagen, zo'n ding waar je kind inzit met allerlei stootranden eromheen, zodat er niks kan gebeuren. Heb ik nooit aangeschaft omdat ik dat onnatuurlijk vind: je kind komt op plekken waar het zelf nog niet zou komen (en dus nog niet aan toe was) met een snelheid die nog niet bij het kind past. Maar ja, ik weet niet of dit wetenschappelijk is onderzocht ofzo, maar dit is mijn moedergevoel.
Wat ik laatst wel heb aangeschaft is een wagentje waar Julian achter kan lopen (zodra hij kan lopen).

Ik heb deze van Ikea, ik was er helemaal verliefd op toen ik hem zag. De wielen zijn verstelbaar van heel stroef naar heel soepel en de stang is ook verstelbaar. Dus om te leren lopen en voor als ze al goed kunnen lopen. Julian vindt hem hartstikke leuk!
Groetjes,
Daisy

Hallo,

Ook ik wist dat zo'n loopwagentje niet echt positief gevonden wordt maar ik heb er toch een voor Jente.
Hij vind het echt het einde, hij had opeens wat meer vrijheid.
Heb wel begrepen dat je moet op letten dat je het stoeltje niet te hoog zet, hij mag niet op zijn teentjes gaan lopen.
Hoor inderdaad ook wel eens wat over de heupjes maar ik dacht als hij er niet heel de dag in zit dan loopt het wel los!

Groetjes Fennie en Jente

Hoi,

Ook ik ben er geen voorstander van (al zou Tijn het super leuk vinden). Het zou inderdaad niet goed zijn voor de heupjes en ze schijnen vrij makkelijk om te vallen. Hier (dld) stond het laatst weer in de krant, het gebeurt regelmatig en de gevolgen zijn niet erg prettig.
Nou moet iedereen het natuurlijk voor zichzelf weten, maar hier komt er geen in huis.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Terug
Bovenaan