Lopen en Kruipen.

Hoi Allemaal,

Mijn zoontje is 10 maanden en huilt sinds een tijdje hele dagen lang. Ik denk dat hij meer wilt dan hij kan. Hij loopt rond in de box, maar het liefst loopt hij met mij door de kamer. Op dit moment erg lastig want ik ben zwanger en heb veel last van mijn bekken. Ik durf hem niet alleen rond de tafel te laten lopen want ik ben bang als hij valt. Hebben meer van jullie die angsten en hoe hebben jullie ze overwonnen? Ook wil ik dat hij oefent met kruipen want het schijnt niet goed te zijn als ze dat overslaan en het is makkelijk als hij gaat rond lopen dat hij ook kan kruipen. Ik heb alles geprobeerd, maar als ik hem op zijn buik leg gaat hij direct huilen en blijft doorhuilen. Ik heb hem geprobeerd stil te krijgen met van alles en nog wat maar het wil maar niet lukken. Hoe hebben jullie het kruipen gestimuleerd?
Hoop snel wat handige tips te krijgen over hoe ik van mijn angsten af kan komen en hoe ik de kleine kan helpen het zelf te gaan leren.

Liefs
Wendy
 
Hoi Wendy,
Ik heb geen tips voor je, maar dezelfde probleem. Mijn dochter van 9 mnd kan ook niet echt kruipen (wel tijgeren) en begint ook al te lopen rond in de box en met ons houdend haar handjes. Ze trekt haarzelf op aan alles- tafel, kasten computer enz.Ik vind het ook, net als jij, eng. Ik hoop dat mensen die dat hebben meegemaakt gaan reageeren en dat we allebei hun tips kunnen gebruiken.
Groetjes en veel succes,
Asia mv Emilia
 
hoi wendy,
mijn zoontje is inmiddels alweer 16 mnd. Maar hij heeft ook nooit gekropen hoor hij was een billen schuiver nou prima hoor. Ik ben ook zo gek geweest om zelf kruipend door de kamer te gaan in de hoop dat hij zag wat ik hem wilde leren als ik hem op zijn buik legde begon hij ook te huilen dus ik ben ermee gestopt en gehoopt samen met hem dat hij zo snel mogelijk liep. hij kon ook al met 11mnd. rond de tafel lopen vond ik ook eng was ook bang dat hij zou vallen ik bleef er bij zitten en als ik zag dat hij hard zou vallen ving ik hem op,maar ook dat moeten ze leren dat ze kunnen vallen lopen leer je immers met vallen en opstaan ik bedoel niet dat als je hem ziet vallen gewoon laten gaan hoor, hij liep los toen hij 13mnd. was en nu nog valt hij weleens je kan er niet altijd voor zijn. maar nu huilt hij soms even en klaar alweer en staat hij weer op even een kus erop.
 
Hoi dames,
Ik herken wel een en ander in jullie verhalen.
Onze kleine man ging ook staan en tijgeren. Ik was ook bang dat hij zou vallen dus zat ik er constant dichtbij. Totdat hij hard viel terwijl ik er bijzat! Zijn ene tand (en toen ook nog de enige tand) had zijn tandvlees kapotgeprikt. Erg veel bloed en tranen. Het gekke is dat ik sindsdien niet meer angstig ben. Ik laat hem z'n gangetje gaan. Natuurlijk schrik ik wel als er iets gebeurt maar nu gaat het ontzettend goed.
Het is echt waar: Met vallen en opstaan worden ze groot.
Je moet gewoon lekker je eigen gevoel volgen!
 
Er zijn geen tips, behalve dat je kind zich ontwikkelt zoals die zelf wil. Sommige kinderen kruipen nooit, ik ben als kind nooit gaan zitten en meteen gaan staan. Denk je dat ik daar nu onder lijd? Ik snap al die overbezorgdheid niet zo. Als je kind 18 is heeft die vast geen trauma dat die nooit gekropen heeft. En vallen doen alle kinderen. Ik kan me alleen voorstellen dat je dit erg eng vindt met een stenen vloer. Dan moet je zorgen dat je altijd in de buurt bent, maar dat moet sowieso.
Relax een beetje zou ik zeggen.
 
laat je kindje lekker in de kamer lopen langs de tafel. Oopgroeien gaat met vallen en opstaan. het vallen zul je niet altijd kunnen voorkomen.
Wanneer hij lekker buiten de box kan 'rotzooien', zal hij mischien ook wel vanzelf op zijn buikje gaan liggen en wie weet ook op handen en knieen gaan zitten.Tuurlijk is het even eng dat ie misschien wel valt. Maar als hij niet de mogelijkheid heeft om te oefenen, zal het lang duren voor hij het goed onder de knie heeft.
Succes
 
Mijn dochtertje is ging met 8 maanden al overal zelf aan staan. Ik laat haar alles zelf uitproberen en daar hoort vallen ook bij. Vaak schrik je zelf als ze valt en dan gaat zij lachen.
 
Terug
Bovenaan