Lopen met voetje naar buiten

Hoi allemaal!
Heb al een tijd niet meer geschreven, maar wil toch even iets in de groep gooien. M'n zoontje van nu 17 maanden (berichten over driftbuien komen mij dus ook erg bekend voor....) loopt nu sinds een maand zelf los. Meestal wil hij nog wel liever aan het handje, want dat is natuurlijk minder eng :). Maar waar ik me dus een beetje zorgen over maak, is dat hij met z'n rechter voetje naar buiten gedraaid loopt. Dus het linker voetje staat telkens mooi recht naar voren, maar z'n rechter voetje draait hij (ik denk zo'n 75 graden) naar buiten. Moet ik me daar nu zorgen over maken? Of komt dat vanzelf goed? Wat denken jullie? We gaan eind mei weer naar het consultatiebureau; zou het tot zo lang kunnen wachten of zou ik al 'aan de bel moeten trekken'?
groetjes,
Kipling

Lara loopt nog maar amper los, vooral aan het handje eigenlijk. Maar ik geloof dat zij d'r voetjes ook nog niet recht neerzet hoor. Kijk maar, dit zijn d'r eerste stapjes los:

Je kan het even navragen bij het CB, maar ik zou het nog wel ff aankijken en afwachten.

Wel leuk he, die lopende peutertjes! Alhoewel het weer wat meer gedaan is met onze rust... ;-)

Jacoline.

Heej   Jacoline,
Bedankt voor je reactie. Dacht ik zelf ook wel, dat het nog wel kon wachten. Het is allemaal nog zo 'pril', dat lopen.... Wat een snoepie is die van jou zeg!!! Wel drukker nu inderdaad, maar aan de andere kant ook ZOVEEL makkelijker met veel dingen :))
groetjes,
Kipling

hoi hoi,

linsey loopt al wel een paar maanden en in het begin liep ze met twee voetjes naar buiten ( charlie chaplin effect) maar dat draait steeds verder bij. nu loopt ze bijna met de voetjes recht. rechtervoetje vaak nog wat naar buiten. ze loopt nu 3 maanden helemaal los. daarvoor een maand of drie aan de tafel en kleine stukjes los.
wat ik weet is dat ze met de voetjes naar buiten lopen om evenwicht te kunnen houden.
maar je kan het natuurlijk altijd even na  vragen.

groetjes danielle

hallo,
ik ben van het zomer 2006 forum en was effe aan het snuffelen op andere forums.
mijn dochter heeft aan de linker heup een heupafwijking. hier heeft ze spreidbroeken aan gehad en nu is de dysplasie minniemaal maar hierdoor kan ze haar voetje meer naar buiten draaien dan nodig is.
dit komt bij onze dochter van de heup af.
ik wil je niet ongerust maken maar kaart het effe aan bij huisarts. of als je een echt goed cb hebt dan daar.
hier is het cb niet zo goed.
ik wilde een verwijzing omdat bij ons heupdysplasie in de familie zit. maar de cb arts wilde er geen geven. heb toen de huisarts bezocht en kreeg er toen wel een en ze had een flinke heupdysplasie.
als je het niet vertrouwd beter een keer voor niks dan dat ze er echt last van heeft.(nu hoef je niks te merken maar dat komt pas als ze ouder worden naar voren)
succes groetjes petra

Bedankt voor je berichtje! Heupdysplasie komt ook in onze familie voor (mijn vader heeft het heel erg gehad), maar daarom is er al met 4 maanden (ongeveer, geloof ik) een echo gemaakt. Daar kwam uit dat alles goed was. Denk dat ik het toch nog even bij het CB ga aankaarten, alhoewel ik al wel het idee heb dat het wat minder wordt. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad als ze er toch even naar kijken....
groetjes!
Kipling

Hoi allemaal,
Wilde nog even melden dat onze knul sinds vandaag ook buiten op z'n schoentjes helemaal zelf los loopt (en dus ook in de winkel als we boodschappen doen - niet altijd even handig) en dat hij nu 'keurig recht loopt'. Dus geen naar buiten gedraaid voetje meer. Weer voor niets zorgen gemaakt dus .
Groetjes,
Kipling

Terug
Bovenaan