Lopen op schoenen

<p>Beste dames,</p><p>Mijn kleine is 15 maanden en kan lopen, nu heb ik 2 paar schoenen voor hem gekocht en ze zitten goed. Alleen  durft hij niet te lopen ermee. Is dat normaal dat ze moeten wennen aan schoenen?</p><p>Vindt het anders zo zonde van de schoentjes. Hij heeft voorzichtig een klein stapje gezet (hij loopt alsof de schoenen loodzwaar zijn, kan begrijpen dat het wennen is), graag hoor ik jullie eerste ervaring met schoentjes.</p>
 
Mijn dochter van bijna 15 maanden heeft dit ook gehad. Ik heb nu nieuwe schoentjes gekocht van nike, hier loopt ze wel goed op. Ik denk dat de andere schoenen misschien te zwaar/ te ruim waren (dit waren goedkope schoenen van de H&M met een vrij dikke zool) ook sluiten de nike schoenen goed aan om haar voetjes waardoor ze zich wellicht zelfverzekerder voelt. Soms moeten ze ook gewoon even oefenen als ze voor het eerst op schoenen lopen.
 
Dit is normaal hoor. Voor kindjes die net lopen is het niet vanzelfsprekend dat er ineens van die “zware” dingen aan hun voeten zitten. De flexschoentjes van shoesme helpen hierin een beetje mee. Zijn heel flexibel en bieden goede stevigheid. Gewoon regelmatig schoentjes aan blijven doen. Die van ons was er snel aan gewend
 
Ja het is vaak even wennen voor ze, dus wel normaal.

Maar het is ook belangrijk dat de eerste schoentjes heel flexibel zijn zodat ze er goed op kunnen lopen. Dus geen grote zware en stugge schoenen.

Ik zweer bij shoesme flex als eerste schoentjes, ze zijn echt heerlijk licht en flexibel en nog hip ook. Hier liepen mn dochters er zo op weg.

Het tweede paar schoenen kan gerust wat stugger of zwaarder zijn, dan zijn ze weer wat maandjes ouder en lopen ze een stuk stabieler.
 
Terug
Bovenaan