Lopen stimuleren

<p>Hallo</p><p>onze dochter van 14 maanden loopt nog niet. Verder geen probleem maar wij willen haar wel stimuleren om het te doen. Nu zit ze weer in zo’n periode dat ze echt om alles huilt, oefenen met lopen zit m er niet in. ‘ ze gaat dan zitten en nog harder huilen’ heeft er iemand tips? <br />Iets van een speeltje die het leuker kan maken? <br />loop/duwkar heeft ze maar kijkt ze echt niet naar om.</p><p> </p>
 
Ieder kind zijn eigen tempo. Ik zou het vooral niet forceren als ze er nog niet aan toe is.
De loopkar regelmatig aanbieden, of haar aan de handjes laten lopen. Maar als ze het niet wil, gewoon even laten. Komt vanzelf goed!
 
Komt vanzelf indd.
Vaak werkt stimuleren averechts en vooral in sprongen.
Mijn zoontje moest ook niks van loopwagens enz hebben en werd echt boos dan .
En van de een op de andere dag liep die.
Ieder kindje zn eigen tempo 1?
 
Mijn zoontje liep met 15 maanden los. Van de een op andere dag. Niet stapjes, maar meteen het huis door, opstapjes inclusief. Hij is inmiddels 4, maar oefent nooit met dingen. Hij observeert en doet pas iets als hij denkt dat hij het kan. Dat is zijn manier van oefenen.
Echt met hem oefenen had ie waarschijnlijk verschrikkelijk gevonden, dat past niet bij hem. Biedt gelegenheid zou ik zeggen zoals een loopauto, maar laat het verder zijn beloop. 
Mijn dochtertje liep toen ze ruim 13 maanden was los, maar zij oefende zich suf. Hebben wij ook geen rol in gehad. Dat kwam echt uit haar.
 
Ja ik denk ook dat je kindje doet wat t leuk vindt. Mijn dochter vond lopen al leuk toen ze nog niet eens kroop, en stapte lekker rond terwijl ik haar aan dr romper vasthield. Maar als een kindje niet wil, kan je volgens mij niks.. want ze deed t zelf en had ze t vertikt om dr benen te strekken of te stappen, dan kan je niks. Ieder kindje kiest wat t het leukst vindt denk ik. Komt vanzelf en als ze eenmaal willen oefenen zou ik vooral veel qan de hand nemen, of aan de trui vasthouden tegen t vallen. Met een ouder oefenen was hier een succes, maar loopkar raakte ze niet aan..
 
Ieder kindje z'n eigen tempo en manier. De een oefent zich rot, de ander staat op en loopt zo weg.
Onze zoon is van het oefenen. Kindje van m'n vriendin oefent niks en kan het dan opeens. Forceren helpt niet, denk ik. 
 
Ze gaan het echt pas doen als ze er zelf interesse naar hebben. Ze gaat vanzelf inzien dat ze lopend ook ergens kan komen. Hier een zoontje dat met 10 maanden al ging lopen, maar met 19 maanden alleen nog maar ja en nee zegt. Als je aan hem vraagt, zeg maar mama of papa dan geeft hij 9 van de 10 keer met een lach nee als antwoord. Denk dat hij het wel kan, maar hij heeft er nog geen zin in. Kan het ook niet uit hem gaan trekken haha. Probeer het een beetje los te laten, het komt vanzelf als ze er zelf zin in hebben.
 
Kinderen zijn fysiek pas in staat te lopen als ze bepaalde lichaamsverhoudingen hebben. Wanneer dat moment is, en wanneer je kind het nut inziet van lopen verschilt zo erg. Lekker niks aan doen, als ze er behoefte aan heeft, gaat ze écht wel lopen.
 
Terug
Bovenaan