lopen wat is dat mama???

Hoi hoi

Ik zou me geen zorgen maken, onze dochter liep ook alleen aan onze handen of achter haar karretje met die leeftijd.
Ze heeft toen 1x een paar losse stapjes gezet, maar dat was ook meteen over.
Losstaan deed ze ook niet.
Op 1e kerstdag is ze begonnen met lopen, zo vanuit het niets.
Ze liep zo achter mijn moeder aan die een zak chips vast had.
Vanaf dat moment loopt ze, en kruipen is er niet meer bij.
Losstaan doet ze nu dus ineens wel :)
Ze was 14 maanden toen ze ging lopen.
Elk kind ontwikkelt zich anders, jouw zoontje gaat echt wel lopen hoor :)

Liefs sarah
 
Hier een mamma van een meid van bijna 18 maand die echt niet van plan is om te gaan lopen binnekort hoor.
Waarom?? kruipen gaat toch veel sneller! domme pappa en mamma........ Lopen is moeilijk en je zou wel kunnen omvallen, jaha aan de tafel rondstappen is geen probleem, maar aan de hand of los? Nee! (favoriet woord van onze Nina) Achja ik maak me er niet druk om, ze gaat het vanzelf een keer doen, haar broer was ook ruim 18 maand toen ie besloot dat lopen best handig was ipv kruipen. Dus ik wacht rustig af.
 

Hoi...
Maak je geen zorgen!

Mijn eerste (een zoon...nu 5 jr) liep pas echt goed los met 16 mnd!

Mijn dochter is nu 13 mnd en begint sinds 2/3 weken pas met echt staan!(voor t eerst in de week na dr verjaardag)....ze zet echt nog geen stapjes of zo.
Erger nog..ze kan geeneens kruipen. (begint te komen)
Moet er wel bijzeggen dat ze een billenschuiver is....das ook zoooo makkelijk voor een kind...hihihi

De dochter van mn vriendin kon al staan met 6! mnd en begint nu met 11 mnd een beetje los te stappen.
Terwijl mijn dochter nu in een paar weken tijd vanalles opeens wel doet. (staan, kruipen, zitten..etc..tot 12 mnd deed ze alleen billenschuiven als ik haar op dr kont zette!)

Ieder kind is anders...en t komt vaak gewoon goed hoor.

succes!!!
 
Zeker geen zorgen! Mijn zoontje liep met 11 maanden achter een blokkenkar, voor mijn gevoel was hij heel snel en zou het slechts een kwestie van tijd zijn voordat hij los zou gaan lopen. Nou, mooi niet!

Hij had het op een gegeven moment wel weer gezien met die loopkar en ging weer over op het kruipen, veel sneller en geen hulpmiddelen nodig! Met 14,5 maand zette hij z'n eerste wankele stapjes. We zijn nu anderhalve maand verder en het gaat met de dag beter. Nu hij het eenmaal doorheeft vindt hij het superinteressant.

Maar ik zou niks forceren hoor. Zolang ze niet lopen zijn ze er gewoon nog niet aan toe, komt vanzelf!
 
Gemiddeld gaat een kind pas lopen met 15 maanden, dus ik zou me zeker nog geen zorgen maken!
En een kind wat loopt met 9 maanden is ook niet alles, moet je er heel de tijd achter aan!
Het schijnt wel zo te zijn, dat hoe ouder het kind is, hoe  enger het wordt om te gaan lopen. Een kind van 9 maanden weet bijv. nog niet dat als hij valt, dat het dan pijn zal doen. Een kind van 18 maanden kan dit verband al wel een beetje leggen an zal dus een stuk voorzichtiger zijn. Maar dit gaat dan op voor kinderen die veel later zijn dan het gemiddelde.
 

hoi

om even op mn voorganster te reageren....
Het lijkt me idd erg lastig om een kindje te hebben dat al heel vroeg kan lopen.
Als ze 10 mnd of zo zijn lijkt t me dat ze overal tegenaan gaan botsen en struikelen....en voor je het weet gaan ze klimmen zonder de gevolgen te kunnen inschatten.

Mijn zoon ging dus redelijk laat lopen (niet te laat las ik net..hihii) en hij het had als voordeel dat hij idd gevaar een beetje kon inschatten.
Hebben geen grote valpartijen gehad.

Maar goed....hij was natuurlijk wel wat houteriger in vergelijking met leeftijdsgenootjes die al maanden vrolijk rondstapten.
Hij struikelde in t begin echt enorm veel (buiten)...o..joh...recht op zn gezicht elke keer.


doei
 
Terug
Bovenaan