Lopen...

<p>Hallo, mijn dochtertje is nu bijna 17 maand en loopt nog steeds niet. Wel aan de tafels, stoelen en ook wel stappen aan de hand. Maar los lopen nog niet, ik word er ergens wel onzeker van! Helemaal omdat mensen om je heen steeds vragen: loopt ze al? Nee? Nog niet? Zijn er meer ouders met “laat” lopende kindjes? ?</p>
 
Ik zou me er niet zo druk om maken en al helemaal niet als ze wel loopt aan tafels em hand etc. Toen mijn dochtertje dat deed liep ze ook van de ene op de andere dag ineens aan! Kan zomaar morgen ineens voorbij lopen haha. Sommige zijn er al heel vroeg bij en de ander wat later.  Het feit dat ze wel loopt aan de hand en tafels enzo wil zeggen dat haar spieren wel goed ontwikkelen anders zou ze dat ook niet kunnen. Kindje van vrienden van ons is nu bijna 4 en die kan pas net rechtop zitten en loopt nog helemaal niet ook niet aan de hand ofzo, kan niet zelfstandig staan... Zij heeft wel een achterstand en zijn druk bezig met revalidatie trajecten. Maar zij staat dus ook niet aan tafels en loopt echt niet mee met de hand enzo. Ik denk dus echt niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, want dat kan jouw kindje allemaal wel gewoon. 
 
Mijn dochters liepen met 15 maanden. Die konden al een aantal maanden staan en langs de tafel ed lopen. Ik dacht bij de oudste precies hetzelfde. Nu weet ik dat ze eerst concentreerde op het praten en daarna begon het lopen. En dat kon ze idd ineens. Mijn jongste idem dito. Komt vanzelf goed. 
 
mijn dochter liep met 18 maanden .. en rent en loopt op de tenen een maand later. dus gaat heel snel 
ze kroop ook pas met 1 jaar.
Op andere ontwikkelingsvlakken was ze juist verder dan leeftijdsgenoten. ieder kindje zijn eigen tempo.
mijn dochter kon al wel eerder lopen (los) maar was er zelf niet zeker genoeg voor. en op een dag liep ze gewoon weg??
 
Mijn dochtertje liep ook pas met 20 maanden. Ze liep inderdaad al heel lang langs tafels en aan de hand, maar los lopen deed ze gewoon nog niet. Of ze het niet durfde of het gewoon nog niet doorhad weet ik niet goed. Op een dag had ik een aantal ballonnen opgeblazen omdat ze die altijd zo leuk vindt. Toen pakte ze er één op en liep er ineens mee vandoor. Toen ging het knopje om en sindsdien loopt ze!!
Dus heb nog eventjes geduld, het komt wanneer ze er zelf klaar voor is! En wat andere ouders zeggen, ene oor in andere oor uit! Ieder mens is anders, iedere ontwikkeling ook!
 
Mijn zoon liep ook pas met 18 maanden en kroop pas met 16 maanden, nu is hij 2,5 en gooit er hele zinnen moeiteloos uit 
de een ontwikkelt spraak eerder en de ander motorischevaardigheden
maak je vooral geen zorgen!
 
Mijn dochter is bijna 18 maanden en loopt ook nog niet. Had echt gedacht dat ze het eerder zou doen, maar nee hoor.. ze loopt ook wel aan de hand (1 hand) en sinds een weekje 2 stappen los van de tafel naar mij toe.. maar echt nog niet verder. Ze is veel te bang om te vallen en vindt kruipen nog wel prima.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf, de meeste kindjes van deze leeftijd lopen idd wel, maar nog niet allenaal. Ik zou ook heeeel graag willen dat ze het doet, maarja kan het niet dwingen. Ze moeten het echt zelf gaan doen.
Geduld... ik zeg dit ook al een maand of 3 tegen nezelf haha.. ze gaan het écht wel een keer doen hoor! Ik heb nog nooit een kindje van 2 jaar gezien die nog kroop ;)
 
Mijn dochter is bijna 18 maanden en loopt ook nog niet. Had echt gedacht dat ze het eerder zou doen, maar nee hoor.. ze loopt ook wel aan de hand (1 hand) en sinds een weekje 2 stappen los van de tafel naar mij toe.. maar echt nog niet verder. Ze is veel te bang om te vallen en vindt kruipen nog wel prima.
Ik werk zelf op een kinderdagverblijf, de meeste kindjes van deze leeftijd lopen idd wel, maar nog niet allenaal. Ik zou ook heeeel graag willen dat ze het doet, maarja kan het niet dwingen. Ze moeten het echt zelf gaan doen.
Geduld... ik zeg dit ook al een maand of 3 tegen nezelf haha.. ze gaan het écht wel een keer doen hoor! Ik heb nog nooit een kindje van 2 jaar gezien die nog kroop ;)
 
Terug
Bovenaan