Lopen

Hallo,

Ons meisje is bijna een jaar maar loopt nog niet langs meubels trekt zich ook zelden op. Ons zoontje liep al met 10 maand. Soms als ze onze handen vast pakt met optrekken doet ze stapjes maar dan met hele gestrekte benen buigt haar knieen niet. Is dit normaal?

Mijn dochter liep pas met 17 maanden. Rond een jaar ook enkel wiebelig aan de hand of langs de bank ofzo. En met hele gestrekte knieen. Duurde ook heel lang voor ze door haar knietjes boog om te bukken om wat van de grond te pakken. Dat was vlak voor ze kon lopen. 
Ze zijn niet allemaal zo snel. 

Ja hoor, heel normaal! Ik denk dat onze dochter zich met 10 maanden langzaam begon op te trekken, en wilde vooral niet gestimuleerd /geholpen worden. Ze liep met 17 maanden en is toen zo goed als nooit meer gevallen en liep zo vanuit het niets hele stukken en kon zelfs een paar dagen later direct al rennen ?
Nu is ze bijna 2,5 en motorisch gezien juist voor. Dus geen zorgen maken, elk kind heeft zijn/haar eigen tempo! 

Niet gek hoor, veel kindjes gaan optrekken rond 11 maanden. Met 10 maanden lopen is heeeeeel snel, echt bizar snel. Gemiddeld lopen kindjes met 15 maanden.

Ik heb 2 dochters, de oudste liep met 18.5 maand en de Jongste met 12 maanden, 3 dagen na haar verjaardag. Dus een heel groot verschil tussen m'n kinderen. Ze zijn nu 4 en 2 en ontwikkelen zich allebei prima, de oudste is absoluut niet meer langzaam in jaar motoriek ofzo. Ze was gewoon voorzichtiger (nu nog steeds) terwijl de jongste van alles durft en geen gevaar ziet.

Geef je kind de tijd, pas als kindjes met 2 jaar nog niet lopen ga je de medische molen in maar dat is nog laaaang niet zo ver. Ik schat in dat jouw kindje over een maand of 4 gewoon gaat lopen!

Mijn oudste ging een week voor z'n eerste verjaardag pas kruipen. Ging na z'n verjaardag pas staan en liep met 16 maanden. De jongste ging met 6 maanden al staan, maar durft nu met 15 maanden pas echt los te lopen.

Komt allemaal goed, lekker ontwikkelen op eigen tempo

Jahoor is normaal. Ieder kindje doet het op zn eigen tempo. Onze oudste liep met 12 maanden. Onze jongste is nu ruim 13 maanden en loopt nog lang niet haha. Heel af en toe een paar stapjes langs de bank of tafel maar meer ook niet.

Terug
Bovenaan