Lopen

Kan iemand mij vertellen wanneer de kleintjes ongeveer gaan lopen. Ik heb het idee dat mijn kleine van 8mnd begint met lopen. Ze kruipt en trekt zich overal aan op. Is dit het begin dat ze gaat lopen.
 
Kinderen gaan rond de eerste verjaardag lopen meestal iets later. En natuurlijk zijn er uitzonderingen van kinderen die al jonger lopen.

Kruipen en staan is nog ver weg van het echte lopen. Soms duurt het maanden voordat een kind los durft te lopen. Eerst nu nog langs lopen dan aan het handje dan los staan en dan komen de eerste pasjes dus nog ff geduld ben ik bang.

Groetjes joyce mama van Mara

Ps moet wel zeggen dat mijn dochter 7,5 maanden nog niet eens goed kan zitten laat staan kruipen of zich optrekken. Haha luie donder.
 
Meestal rond de 13 maanden, maar je hebt er vroegertjes en latertjes bij. Overigens als ze zich gaan optrekken dan kan het nog echt heel lang duren voordat ze gaan lopen. Ook als ze langs de tafel gaan lopen duurt het vaak nog een paar maandjes voordat ze echt zelf los durven laten. Gewoon afwachten, ze moeten het toch zelf doen.
 
Onze zoon was ook vroeg met optrekken en liep met 8 maanden rondjes rond de tafel,ook wij dachten dit wordt vroeg lopen maar hij is nu15 maand en loopt nog steeds niet los wel aan 1 handje.Maar mama van Mara,dat zegt ook niet alles onze oudste zat nog niet goed los met 9 maand maar optrekken en stapjes opzij deed hij wel.
 
Terug
Bovenaan