Lopen?!

Hallo allemaal,


Scott is nu 17 maanden en hij vindt kruipen nog steeds het einde, hij loopt wel tussen ons in maar niet lang want hij laat zich gewoon zakken!! Moet ik naar de huisarts voor dit probleem of moet ik het gewoon nog even afwachten? Het lijkt me niet echt goed nu hij al bijna 1 1/12 is en nog niet kan lopen of wel?
 
Geen zorgen. O.k. dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het komt goed. Mijn oudste zoontje liep met 15 maanden. Heel normaal dus. Mijn tweede zoontje stond met 1 jaar nog niet. Hij trok gewoon zijn beentjes omhoog als ze de grond raakte. Net op het moment dat ik dacht dat hij echt niet normaal was, ging hij gelukkig staan. Met ruim 1,5 jaar ging hij lopen. Tussen ons in lopen, of achter een wagentje dat deed hij echt niet. Hij kroop gewoon overal naartoe. Mijn derde kind liep met 17 maanden. Ze kon zitten met 6 maanden maar daarna deed ze gelijk niets meer. Ze kroop laat en staan deed ze ook pas met ruim 1 jaar. Maar ook zij is gaan lopen. En dan nu de voordelen van late lopers. Als  ze  gaan lopen, kan je gelijk schoenen kopen. Het gaat namelijk als een trein. Mijn kinderen hadden maar een paar dagen nodig om van stapjes naar de hele  kamer rondlopen te gaan. Ze  vallen niet zo vaak. Ze gaan gelijk rennen. Oja, en ze klimmen gelijk  op de hoogste glijbaan  naarboven (die van mij tenminste wel).  
 
Inderdaad maak je maar geen zorgen! Mijn dochter van nu twee liep pas met 20 maanden!!!....Ik was er op voorbereid want mijn man en ik waren allebei ook late lopers.

En idd, het heeft zo zijn voordelen. Ik vond het n.l. een makkelijke leeftijd, ze luisterde n.l. veel beter naar wat ze wel en niet mocht.
Ik vond het wel zwaar worden op een gegeven moment, een maand later ben ik n.l. bevallen van onze tweede dochter. Maar zorgen heb ik me nooit gemaakt. Robine durfde gewoon niet zo goed...  Succes ermee...het komt wel goed, want als ze eenmaal gaan lopen, gaat het ook heel erg snel.
 
Komt allemaal wel goed hoor! Onze oudste liep ook pas met 20 maanden. Ik vond het achteraf wel lekker dat hij niet zo 'snel' was, toen hij uiteindelijk liep ging dat ook in een keer supervlug! Ik heb ook wel eens gedacht "is dit allemaal wel goed? hij is al anderhalf...." maar alles is gewoon vanzelf goed gekomen! Heb dus nog maar even geduld (en geniet maar van je rust), straks weet je niet meer waar je grijpen moet  ! groetjes van Ruth
 
Ik heb geen ervaring met mijn zoontje maar wel met mijn broertje (11 jaar jonger dan ik)
Die liep ook pas laat. Hij was 2 1/2. Daar merk je nu  niets meer van
 
met 18mnd moet je vaak weer naar het cb, gewoon even navragen.
en anders je even laten doorsturen naar de fysiotherapeut die kunnen je ook gerustellen door je te zeggen dat hij wel de intensie heeft om te lopen maar alleen geduld hebben wanneer.
succes
 
Terug
Bovenaan