lopen...???????

hoi hoi,

We hebben een raar kind volgens mij haha, sinds hij 10 weken ofzo is wil hij erg grag op schoot staan, wat bijna alle baby's willen, niks geks aan, maar hij trekt nu ineens zijn beentje omhoog en daarna de andere en "loopt"zo over je buik heen hihi, dit zegt natuurlijk niks over snel of laat gaan lopen over een tijdje, maar ik vond het zo grappig, ik werk op een kdv en had dit nog nooit gezien bij een baby met 4 maanden hihi

groetjes

Jari hier staat ook het liefste en maakt dan ook een soort loop beweging.....trek steeds om en om de beentjes omhoog. Hij doet dit al vanaf een paar weken ofzo en ik ben niet anders gewend want me dochter deed dit ook steeds en zij kon met 12 mnd  loslopen ....je kleintje is gewoon al sterk in de beentjes en je hebt grote kans dat ie snel gaat lopen. Nessie

Hoi...

Hihi leuk is dat he!!!
Dawin is ook zo snel, hij was bijna 4 maanden toen hij al stevig op onze schoot stond en idd ook naar boven lopen alsof het niks is.....
Nu is hij 5 maanden en staat hij al tegen de bank aan, en ook als je hem op de grond vast houdt, loopt ie op zijn manier naar je toe echt heel lief, of ze hierdoor sneller gaan lopen weet ik niet.
Wat me wel op valt is dat bijna alle jongens en meiden die in de zomer geboren zijn ontzettend snel zijn!!!

Liefs bianca

Hoi hoi,

ik geloof dat ik een uitzonderingetje heb hier!
Rowin doet het lekker op z'n gemak hier. Staan op schoot ja, maar loop bewegingen enz. dat hoeft nog allemaal niet zo.
Actief met z'n hele lichaam, op z'n zij draaien ja, maar doordraaien nee hoor, heeft hij ook nog geen zin in. Buik spelen vindt hij wel leuk maar draaien nog net niet. Wel doen we oefenen met hem maar alles met mate.
Heb er ook geen problemen mee hoor, nog even genieten van dat hele kleine!
 Voordat je het weet kan hij al zoveel, nu nog even tijd om te knuffelen haha.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

hoi hoi,

Ik bedoel hier ook niet mee dat hij snel is hoor, ik denk dat hij aardig gemiddeld is en dat ook niet elk kind die loopbewegingen gaat maken,op mijn werk zie ik het nooit

groetjes!

hoi!
Leuk joh, die van mij doet het rustig aan
Ik vroeg me wel af,.. ben ik nou de enige die denkt dat niet écht niet goed kan zijn voor die kleintjes?? Waarom moet het toch allemaal zo snel?? Ik bedoel het echt niet bot, ik vraag het me gewoon oprecht af; het kan toch niet goed zijn voor die beentjes om die kinderen al te laten staan? Tuurlijk, ze zullen wel blijven staan maar dat komt omdat ze hun gewrichten vast zetten, niet omdat ze zelf willen staan. Ik zet Milo daarom ook echt niet op mijn benen. Nogmaals, ik val jullie echt niet aan, maar weet iemand of dit lichamelijk kwaad kan??
liefs Stephanie

hoi hoi,

Je komt niet bot over hoor haha, geloof me ik stimuleer niks, maar als ik hem met zijn gezicht naar mij toeop schoot zet strekt hij zich gelijk en wil staan, ik ben echt geen type die wil dat  mijn kind snel snel snel gaat, het gaat al snel genoeg.
Verder ligt hij voornamelijk in de box te spelen

groetjes!

hihihihihihi,

ik krijg ineens een visioen dat zo'n klein manneke door de kamer heen loopt.......hahahahaha

maar goed, terug naar de werkelijkheid, jeetje wat een strek manneke heb je......grappig hoor

sophie wilt ook al heel lang staan op schoot en gaat ook heel vaak door haar knieen hen en weer omhoog.... maar loop bewegingen dat nog niet...

nu doet ze sinds een paar dagen , als ze op haar buikje ligt, van die kruip bewegingen, van voor naar achteren met haar lichaampje ook heel maf om te zien., kontje omhoog........

snel gaat het die ontwikkeling he?,,.......

wbt rollen , dit heft ze 2 dagen gedaan en nu doet ze het niet meer.. ws geen zin meer in....we stimuleren haar wel, door haar in de box te leggen of op een kleed, en we helpen met 2 vingers haar door te rollen, maar ze heeft er ws nog geen zin in hahahahaha..

Oh ja wbt of het goed is voor dr beentjes..
Ik heb van het cb gehoord, dat het opzicht geen kwaad kan, je moet het natuurlijk niet overdrijven.
Maar het is niet goed om het te stimulerenen het  constant te gaan doen.  als ze nog niet rollen of kruipen , omdat  de kans bestaat dat ze het zo leuk gaan vinden, dat ze niet meer willen gaan liggen en dat moeten ze wel doen om te gaan rollen of te gaan leren kruipen..
En het leren omrollen, kruipen  en  lopen is goed voor de coordinatie en verdere ontwikkeling in hun latere leven...

liefs tobi

Terug
Bovenaan