Lopers?

A

Anoniem

Guest
Ik was wel benieuwd naar welke kindjes er nog niet lopen??
Als ik alle foto's zie dan zie ik bijna alleen maar lopende kinderen.
Annique heeft vorige week per ongeluk 3 stappen los gedaan, maar nog niet weer na die tijd.
Ik weet dat ze vrij laat is , zijn er nog meer die niet lopen??
Zijn er dingen die je kunt doen om het wat te stimuleren ofzo?
We hebben loopkarretje staan , en we laten haar regelmatig aan de hand lopen.. maar dit wil ze ook bijna niet. alleen bij papa hahaha
Was ik wel benieuwd naar, ik weet wel elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen tempo, maar ik dacht ze is al 16 maanden.....

liefs sandra

Hoi Sandra,

Frustrerend is dat he?! Tyche is ook 16 maanden en loopt ook nog steeds niet. Ja 1 of 2 keer heeft ze ook per ongeluk 2 stapjes los gelopen. Ik probeer ook vaak aan de hand te laten lopen maar of dat echt stimuleerd?? Ik weet het niet.
Nu heeft mijn schoonfamilie ook nog een nieuw 'grapje'... of Tyche nog dit jaar zal gaan lopen... grr. Het legt best veel druk op mij. Ik weet wel dat dat niet moet maar toch...
Ach, we zullen zien!

Liefs Kirsten (fijne dagen!)

Hoi!

Nou hier ook geen loper hoor... Ivar is ruim 15 maanden en loopt lustig langs de tafel bank en met een stoel door de kamer, maar aan de handjes nog best wiebelig en al helemaal niet los,  dus dat zal dit jaar ook wel niet meer lukken

groetjes Jenneke

ach 15 maanden is gemiddeld, dat betekent dat ze tussen het jaar en de 18 maanden zitten toch?? en mijn nichtje liep met 20 maanden pas los en daar is nu niks mee aan de hand...

Hier ook nog geen loper, Lotte is inmiddels 16,5 maand maar lopen nee.
Ze loopt ook langs de bank, tafel enzv, maar los nee. Achter haar loopauto loopt ze de hele kamer door. Ze staat wel  los sinds kort, maar lopen vind ze nog een beetje eng.
Ze gaat tegenwoordig ook met haar billen heen en weer (dansen zeg maar) en dan is ze echt helemaal trots dat ze dat kan.
Ik heb het aan de fysio gevraagd en er zijn een paar dingetjes die je kan doen om te leren hun evenwicht op 1 been te zetten, want dat schijnt moeilijk en voor hun ook nog een beetje eng te zijn. Met hun dansen en dan heen en weer wiegen zodat al hun gewicht op 1 been zit, of hoog bij hun kraag pakken en dan stimuleren te lopen.
Ach ja het komt vanzelf denk ik maar.

Groetjes,

Lilian

Uiteindelijk gaan ze allemaal lopen!!! Echt waar...

Stijn, nu 15 maand, loopt wel achter een wagentje, of alles wat er mee door kan, haha. Maar niet los. Hij kan ook zo goed kruipen dat hij, volgens mij, het nut er niet van in ziet .

Zo nu en dan staat ie los en doet ie, per ongeluk, een stapje maar dat doet ie al weken dus erg vlotten wil dat niet. Ach het komt er aan zal ik maar denken...

ps. de dochter van mijn vriendin loopt al sinds 10 maanden... dat is pas vermoeiend !

Ik snap jullie vraagtekens als de beste, ik dacht ook dat meike eerst nooit zou gaan kruipen, toen lopen en nu, ja nu wil ik wel mama horen  hoor!!!!!!
meike ging steeds vaker een langer stukje loslopen en we hebben geoefend hoor. Van papa naar mama lopen, dat was zo'n leuk spelletje.

Vannacht huilde ze na het spugen MAMA nou ik sprong uit bed vergult van het mooie woord; mama dat ze daarna drieeneenhalfuur wakker is gebleven en d'r longen eruit gekrijst heeft, dat maar terzijde...

Nou mama's lopende kinderen zijn schattig maar niet altijd handig dus je kunt het ook omdraaien, nog even rust................

Groetjes Renske

Hier nog een niet lopertje hoor. jamie is ondertussen ook 16,5 maand. En ik hoopte toch zo dat hij zou lopen voordat we naar de ardennen gaan. nou dat is a.s. donderdag. Ik heb de moed opgegeven. Wel loopt hij als een trien achter zijn loopatuo en loopt hij met gemak mee aan 1 handje. Maar durft nog niet los te lopen.

Maar Jamie kletst wel al de oren van mij hoofd, hihi. Ook leuk en dat lopen komt wel.

gr. Natasja mv Jamie

hoi

Hier nog een die niet loopt en het voorlopig ook nog niet gaat doen.
Mij dochter is 17 maanden.

Ik ben al vanaf 9 maanden met haar bij de fysio.
Ze is overbeweeglijk, dat wil zeggen dat haar spieren heel erg soepel zijn.
Hierdoor moet ze veel langer oefenen om stevigheid te krijgen.
Ze trekt zich nu wel in de box op en wil de hele tijd staan maar echt stappen kan ze niet.
het begint langzaam aan voor haar wel frustreerend te worden want ze wil wel maar ze kan niet.
Ik weet wel dat het allemaal goed komt, maar je ziet je kindje nu eenmaal het liefste goed ontwikkelen.
en de opmerkingen van andere mensen zijn ook niet altijd leuk.
Verder is er niks mis met haar.
Met praten is ze juist heel snel,maar dat schijnt normaal te zijn dat ze zich daar dan sneller in ontwikkeld.
Want zoals ze op het cb zeiden : je kunt niet leren lopen en praten tegelijk.

Groetjes servie mv dana

Terug
Bovenaan