Lorenzo is ook naar het cb geweest....

...en mag over een half jaar terugkomen.
Dan mag hij in gewicht niet meer zijn toegenomen.
De arts vondt het nog net kunnen maar maakte wel duidelijk
dat Lorenzo overgewicht heeft.
Hij is overigens 87,5 cm en 15,2 kg.
Het komt er op neer dat niets aan zijn voedingspatroon hoef
aan te passen maar Lorenzo moet wel meer gaan bewegen.
Verder was Lorenzo iets voor op zaken die met de fijne motoriek
te maken hebben.
Het was ditmaal allemaal wat vriendelijker gebracht bij het vorige
bezoek werdt ik gewoon afgeblaft vanwege Lorenzo's gewicht dus
ik zag er een beetje tegenop om te gaan,maar goed we hebben het
weer gehad.

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Wat fijn dat je dit keer een leuker bezoek hebt gehad. En ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor, je hebt een keer opgeschreven wat hij at op een dag en dat is niet te veel.
Misschien dat hij binnenkort een groeispurt krijgt en dan is het alweer heel anders.

Liefs sandra

Hoi,

Te zwaar??? Beetje stevig misschien.  De zoon van mijn   vriendin woog met de controle van 2 jaar 18 kilo! Ja, dat was ietwat te zwaar. Ze heeft advies gevraagd van een dietiste. Hij kreeg geen echt dieet. Wel het eetpatroon en een paar voedingsmiddelen aangepast. (vn minder suikers) Bij volgende controles bleef hij rond die 18 kilo zitten. Hij is inmiddels 5, en keurig in model.

Hebben ze bij jullie in de buurt peutergym, peuterzwemmen  of iets anders waarbij jonge kinderen lekker samen kunnen bewegen?

Laat je niet gek maken door het CB. Jouw mannetje is misschien een beetje stevig. Maar voor de rest doet ie het prima! Dat is het belangrijkste. En je kunt altijd een keer advies vragen aan een diëtiste. Het betekend niet meteen dat je kind op dieet gezet word hoor.

Groetjes, Cathy

Overgewicht???  Dean woog 15,5 kg en zat precies bovenaan het lijntje van de curve. Zolang hij er niet extreem boven zit is het goed. Hij snoept niet en eet te weinig (?). Af en toe eet hij een koekje en voor de rest niet. Siroop is alleen voor 't kleurtje. Hij is trouwens wel iets langer: 92 cm. Hij hoeft pas over een jaar terug.

Hoeveel was Lorenzo nu in gewicht gegroeid t.a.v. een half jaar terug?

Gewoon lekker blijven bewegen en dan komt 't heus wel goed hoor.

Groetjes,
Nelly.

Maak je niet te druk hoor.
Ok,hij is misschien wat aan de zware kant,tenminste volgens de curve,maar dat zegt helemaal niets over de toekomst hoor.
Delano is juist wat te licht,86 cm en 11 kilo maar ook daar maak ik me niet druk om.
Onze oudste was ook vrij zwaar tot zijn tweede,daarna stond dat stil en nu is het een spillebeen,haha(hij is nu 7).
Zolang jij hem niet veel te veel te snoepen geeft,zou ik me niet druk maken hoor!
Groetjes Tanja

hoihoi

Dank voor jullie fijne berichtjes.
Lorenzo is het afgelopen half jaar wel flink gegroeid,
ruim 1.5kilo en 7.5cm maar de laatste 4maanden
woog hij al 15 kilo dus zijn gewichtsgroei staat al nagenoeg
stil.
Wat peutergym betreft mag dat pas vanaf twee en een half jaar
en het is er zo vol dat hij er waarschijnlijk niet terecht kan.
Ik ga proberen om hem wat meer te laten bewegen en dan zie ik
het wel.
Wat wel typisch is zijn vader had precies dezelfde groeicurve
(zijn moeder heeft die bewaard)eerst heel stevig en nu een  dunne lat.

groetjes
Bianca mv Lorenzo  

Mijn zoontje was met 15,5 maand oud al 15,5 kilo bij 91,5 cm daar zeiden ze dat hij goed in verhouding is,hij was al erg groot en flink dus geen reden tot bezorgdheid.

Nu is hij 16 maanden oud en denk rond de 93 cm gewicht nu rond de 16 kilo.
De omgeving vinden hem ook erg flink gebouwd,maar hij krijgt niks verkeerd,geen snoep enzo en krijg maar 1 keer per dag wat roosvicee in zijn beker.

Niet druk maken dus want je zoontje is goed in verhouding vind ik.

Die van mij is alleen zo'n reusje.

groetjes Bianca

Terug
Bovenaan