Los lopen

A

Anoniem

Guest
Hoi

Met welke leeftijd lopen jullie kids los
Onze zoon is 16 maanden en loop
nog niet los (volgens mij is die wel laat)  

loopt wel vlug langs alles
en achter een loopkarretje

groetjes Melissa

Hi,

Volgens mij is per kind gewoon heel verschillend... zelfde als met al het andere eigenlijk.

Tom is nu 16 maanden, en scheurt de kamer door op en achter zijn loopautootje.
Staan en lopen langs de tafel gaat ook goed, aan de hand lopen gaat ook prima, hij houd je wel vast maar leunt niet op je zeg maar.. en sinds 3 dagen kan hij 4 stapjes los.

Ik ken kindjes, bijv. van de moeders van de na-gym van zwangerschapgym... en die liepen met 8 maanden al! En een ander kont-schuift nog steeds..

Ýk denk dat er geen standaard is, en dat je dat ook zeker niet moet gaan pushen..
Komt vanzelf allemaal wel... tijd zat :)

Groetjes! Nens

Hallo,
Het is inderdaad voor elk kind anders en ik denk ook niet dat het erg is dat ze wat later met sommige dingen beginnen.
Mijn zoon liep met 11,5 maand en nu hij 15 maanden is rent hij bijna. Maar wat maakt het uit, want lopen leren ze toch wel denk ik maar.
Ik zou je er niet te veel zorgen over maken.
Je kan wel helpen om te leren lopen door je kind van jezelf bijv. naar je partner te laten lopen (heel kort stukje halve meter ofzo) en dan eerst het handje vast houden en dan langzaam los laten wanneer dat gaat en dan steeds verder weg te gaan staan.
Zo hebben wij het hem geleerd en dat vond hij heel leuk!
Succes
Groetjes Loes

Max is inmiddels bijna 18 maanden en loopt los sinds 24 mei. Toen was hij 16 maanden en 4 dagen. Het heeft heel lang geduurd voordat hij dit ging doen. Met 11 maanden kon hij zich optrekken en al rondjes rennen langs de tafel. Toen dachten we ook dat het niet zo lang meer zou duren voordat hij los zou gaan lopen. Uiteindelijk heeft hij er dus iets meer dan 5 maanden over gedaan. Voordeel was wel dat hij gelijk heel stevig liep en weinig is gevallen. Inmiddels loopt hij supergoed en wil afentoe zelfs al gaan rennen.
Uiteindelijk gaan ze allemaal lopen, alleen de een is wat sneller dan de ander. Lopen is heel leuk, maar nu ren ik heel de dag achter hem aan. En als ik links wil, wil meneertje rechts. Heel frustrerend, zeker omdat hij nog niet altijd alles begrijpt wat ik zeg!

Hoi

Onze kleine man loopt los sinds gisteren
hij staat heel stevig en loopt het hele huis
door
echt leuk om te zien en die smile die hij dan
heeft van kijk mij is

bedankt voor jullie reacties

groetjes Melissa

hoi

mn dochter was 13 maand en 13 dagen toen ze losliep
en mn zoontje loopt vanaf 15 maand

Weet je je hoort vaak alleen de verhalen van de vroege lopers, en dat wordt dan de norm. Terwijl dat die eigenlijk gewoon vroeg zijn.

Onze oudste drie kids liepen met precies een jaar of eerder, en onze jongste prul wachtte tot 14 maanden, dus in onze ogen laat, maar eigenlijk dus normaal, en 16 maanden of 18 maanden is ook gewoon normaal.

hoi

mij zoontje loopt ook nog niet los. hij is dan al een paar dagen 18 maanden. en als je kijk zijn neefje is 4 maanden jonger en die loop wel los. ik laat onze zoon gewoon zijn gangetje gaan. hij zet wel heel vaak een paar stappen los. om over te steken.

en volgens me zus heeft hij al losgelopen. die heeft het gezien door een raampje   dat had hij niet in de gaten. maar toen me zus de kamer binnen kwam ging hij snel zitten op zijn kontje.

ik denk dat ons ventje het wel kan, maar alleen nog niet willen laten zien. want de ene kindje loopt eerder dan de ander. bijv: me zoontje zeg heel veel woorden al of al zinnetjes met 2 woorden. daar loop mij ventje gewoon ver voor. en laat dat dan het los lopen dan maar wachten. hij zijn intersesse ergens anders in liggen.

groetjes danielle

Terug
Bovenaan