Losec?

Hebben jullie ervaringen met het middel Losec tegen reflux?
Ik wist geen ander plekje om dit op te schrijven vandaar dat het bij het onderwerp 'voeding' staat, het heeft immers met voeding te maken..

Hoe snel werkte het bij jullie & goede ervaringen??

Bedankt alvast!

Kirsten
 
hallo kiki..

ik zit bij het sept forum van vorig jaar en lees hier ok wel eens mee..
en toevallig heeft mijn dochtertje ook losec gehad i.v.m. veel spugen.ze is nu 8 maanden en ze spuugt nog af en toe..
noa heeft vanaf de geboorte al gespuugt en werd alleen maar erger ze heeft even in het zieknhuis gelegen omdat ze dachten dat het een hulbaby kon zijn, door het zuur gaat je beb natuurlijk pijn hebben aan zijn keeltje.. en dat kunnen ze maar op 1 manier uiten dan huilen..
ze heeft losec gekregen en ja het zuur werd minder, maar vewacht niet dat het spugen over gaat!!
zal iets minder worden misschien maar losec is voor het zuurbranden he..
zoals ik al zei spuugt noa nu nog, wel stukken beter hoor!!
weet niet hoe oud jou kindje is maar meestal gaat het pas echt weg als ze kunnen lopen en dat het maag klepje goed kan sluiten..
losec heeft hier dua wel geholpen tegen het zuur en daar was ons meisje al veel meer gerustter door en kon ze ook beter slapen..

o ja bedje omhoog zetten helpt ook he en vla geven helpt ook tegen zuur, als dat al verantwoord is natuurlijk kwa leeftijd..
verder goed je kindje omhoog houden na voeding..

veel succes!!



 
Bedankt! Ja, Elize is ook opgenomen, en er werd gesproken over een huilbaby, maar het was altijd (en is nu weer) een zoete baby. D'r slokdarm is alleen overprikkeld door het zuur, we dikken d'r voeding nu in en ze drinkt in ieder geval weer da's al heel wat!!
 
Hallo Kirsten,
Hier ook ervaring met losec. Onze dochter heeft het medicijn gekregen toen ze ongeveer 8 weken was. Toen we overgingen op vaste voeding (6 maanden) zijn we er (met succes) weer mee gestopt.
Onze ervaringen zijn goed. Het is alleen wel lastig om het aan zo'n klein kindje te geven. In eerste instantie kregen we tabletjes die moesten worden opgelost op een lepelte water, daarna een een capsule waarin de korreltjes zaten (dat laatste was veel gemakkelijker om te geven!).
Onze dochter had last van verborgen reflux, oftewel omhoogkomend maagzuur. En daar hielp het prima tegen! Zeker in combinatie met het omhoog zetten van haar bedje en een tijdje rechtop houden na het voeden.
Groetjes, Patricia
 
Wij hebben het vanmorgen gekregen van de huisarts voor onze dochter van een maand jong. We zijn erg benieuwd of het gaat helpen tegen de pijn die ze heeft na de voeding!
 
Terug
Bovenaan