loslaten!maar hoe??

A

Anoniem

Guest
yeah!mijn eerste vraag! en ik hoop dat jullie daar ervaring mee hebben.
wij zijn nu dus anderhalf jaar gestopt met de pil en steeds weer geen goed nieuws. wat ik nu heel veel hoor van de mensen die weten dat we bezig zijn met ons eerste kindje  is.....je moet er niet teveel mee bezig zijn...je moet het loslaten anders lukt het niet  ok...snap ik..maar...hoe??? ten eerste,je neemt het besluit om zwanger te worden dus ben je er mee bezig(lijkt mij) en baal je steeds als je weer ongi wordt!
hoe kan je het loslaten? hoe kan je zorgen dat je er niet teveel mee bezig bent? steeds als ik denk ok ik laat het wel over me heen komen dan houdt mijn lichaam mij weer voor de gek...krampen,misselijk,pijnlijke borsten maar loopt het weer uit op een teleurstelling!

Welkom op het forum!

Ook wij zijn al enige tijd bezig om een tweede te krijgen. Ik ben in april 2005 gestopt, in juli 2006 zwanger geraakt en heb begin nov een piepklein kindje verloren.
Nu zit ik in ronde 1 om het opnieuw te proberen.

Je bent er mee bezig, dus denk je er aan, klaar. Dat is nu eenmaal zo en dat blijft ook zo.
Ik denk echter dat het heel belangrijk is dat het geen obsessie is.

Dat je blijft genieten van de dagelijkse dingen die je doet. Wij hebben bijvoorbeeld al een kleintje (bijna 3,5) en daarvoor heb ik ook 3 miskramen gehad (alleen toen waren het vroege miskramen, missed abortions).
Wij genieten intens van dit kind en voelen ook echt dat een tweede een aanvulling zal zijn op ons leven en ik denk dat dat heel belangrijk is.

Maar goed, het blijft een mysterie en een wonder van de natuur. En dus moeten we afwachten.........helaas..........

Succes ermee!

PS maar na al die tijd denken wij nog steeds........zwemmen jongens!!

Hoi,

ik begrijp heel goed wat je bedoeld.
Wij zijn al 3 jaar bezig.
al heel veel onderzoeken gehad in het ziekenhuis, maar ze konden weinig vinden.
mijn man is ietsje verminderd vruchtbaar, maar niet zorgwekkend.
vorig jaar november was ik zwanger!!
het kon dus wel. in december kreeg ik een miskraam.
we weten nu dus wel dat het kan!!!
maar ja.....al met al dus al 3 jaar bezig en nog steeds niks.
ik weet dus wel hoe het voelt om net zwanger te zijn en vorige maand was ik ervan overtuigd dat het meteen weer raak was. niet dus. ik werd ongesteld. balen....
ik probeer er deze maand wat minder mee bezig te zijn.
ik  heb leuk werk, ik ben zelfstandig ondernemer, dus ik heb het lekker druk.
door  mijn zinnen op wat anders te zetten, gaat het veel beter en gaat de tijd ook veel sneller. ik teken en schilder heel graag en dat heb ik nu ook weer opgepakt.
allemaal leuke afleiding.
het is spannend en leuk om met je kinderwens bezig te zijn, maar het moet geen obsessie worden. geniet nu ook lekker van je leven!

Veel liefs van Nathalie.

Hoi,

Het heeft 13 maanden geduurd voordat ik zwanger werd van mijn nu vijf jaar oude dochter, drie maanden voordat ik zwanger werd van mijn drie-jarig zoontje en nu alweer tien maanden en een miskraam verder in onze poging voor wondertje drie. Ik kan je met mijn hand op mijn hart verklaren dat ik bij mijn eerste, tweede en nu voor mijn derde even intensief bezig ben/was met het zwanger worden. En toch al twee lieverds hier in huis  
Wat is los laten? Als de rode duivels weer gearriveerd zijn is het 1-2 dagen balen, daarna ervaar ik de periode voor de eisprong altijd heel relext, maar zodra de vermoedelijke vruchtbare dagen er eenmaal zijn tot aan de NOD vind ik het iedere keer reuze spannend! Ben er dan erg veel mee bezig. Zelfs nu nog, bij nummer drie!
Mensen hebben vaak makkelijk praten, maar op dit moment is het zwanger en moeder willen worden een hot item in je leven! En dat mag toch? Ook deze periode is bijzonder met alle spanningen die daar bij horen...Laat je zo min mogelijk gek maken door wat anderen adviseren.  
Als je door het "niet los kunnen laten" niet zwanger zou kunnen worden zou het een prima voorbehoedsmiddel zijn! Gratis en zonder bijwerkingen

Liefs Jeni

nou lieve dia,ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen hoe je je moet voelen hoor.mijn man en ik zijn dus ook vanaf eind juni aan de klus en elke keer toch wel tegleurgesteld je probeerd elkaar wel wat op te peppen met de woorden onze kans komt ook wel hoor maar toch moet ik er stiekem wel een traan erom laten hoor  je bent er inderdaad niet voor niets mee bezig hee!! vooral vriendinnen van me die net bevallen zijn   niet dat ik jaloers ben maar voel me wel rot soms.ben nu voor het laast 27 december ongesteld gweest en nu zo een week gelden beetje afscheiding wat druppels (bruin) dus ben erg benieuwd wanneer ik nu ongesteld zou moeten worden jullie idee???
heb wel erge gevoelige tepels maar de rest van me borsten doen niet pijn.en weet ondertussen dat me lichaam me ook erg voor de gek kan houden dus ben zeer benieuwd maar iedereen veel succes!!!! xxx

Hoi,hoi,

Het is idd moeilijk om zwanger proberen te raken en het dan "los" te moeten laten maar ik denk wel dat het beter is. Ik heb zelf geen ervaringen met jaren bezig zijn, de 1e keer was ik met een maand of zeven zwanger geraakt maar ik was niet bewust bezig met vrijen in de vruchtbare perioden uiteindelijk is mijn 1e zwangerschap in een miskraam uitgelopen helaas. In oktober 2005 ben ik toen gecuretteerd en heb eerst gewacht tot ik weer normaal begon te menstrueren dat was in november 2005 en in februari 2006 bleek ik zwanger te zijn dus er hebben 3 menstruaties tussen gezeten. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt toen we er weer voor gingen dat vond ik prettiger omdat ik dan voor mijn gevoel alles had gedaan om mijn kansen te vergroten dat nam bij mij ook de frustraties weg! Misschien is het een tip om ook ovulatietesten te gebruiken en tja het is en blijft een wondertje en je bent helaas afhankelijk van moeder natuur. Probeer leuke dingen te doen zodat je aandacht naar andere dingen gaat dat geeft ook meer rust en ik zou me pas zorgen gaan maken als het na een jaar nog niet "raak"is een half jaar bezig zijn is echt nog niet zo lang hoor maar ik kan me voorstellen dat het lang duurt voor je gevoel omdat je het zo graag wilt!

Succes en komt vast allemaal goed!

Groetjes,

Puk

kijk......daarom zit ik dus zo af en toe op dit forum te snuffelen....de reacties zijn zo overweldigend en lief!! begrip en duidleijkheid.. dank jullie!!!

Terug
Bovenaan