loslatende/uitgroeiende nageltjes. WAT IS DIT!!!!

wat dit nu weer is??? mijn dochter die in september 2 wordt heeft weer iets vreemds, haar duimnagels en dikke teen nagels beginnen te bladeren en groeien eraf, er zit wel een nieuwe laag onder maar zijn heel dun, en gisteren zag ik dat haar wijsvinger ook al een blaasje onder de nagel zit, raar toch!!??
heb de dokter gebeld, die maakte er niet veel van
ik hoefde ook niet langs te komen om het te laten zien.
zal wel kalkgebrek zijn zei de assistente, maar dat lijkt me heeeeeel sterk, ze drinkt ongeveer 350 cc melkproducten of meer en een toetje met melkproducten.
wie heeft er enig idee??
ik hoor het graag.
gr susu

hoi hoi

lijkt me niet leuk maar ik heb geen andwoord voor je sorrij maar heb je al op google gekeken?

hooperlijk vind je je oplossing daar. en het cb heeft die geen idee wat het kan zijn?

hou je ons wel op de hoogte doei lucy mama van sverre 18.5 maanden

hallo!

sam heeft dit ook op zijn teennagels en duim..ik kan ze er zo aftrekken ipv knippen..ik denk gewoon dat die kids er veel aan zitten te friemelen of sabbelen ...en natuurlijk dat ze de hele dag bezig zijn met die handjes dus misschien als de nagel een beetje lang is dat ie dan gaat verbladeren..
Ik heb het trouwens nu wel over t uiteinde van de nagel..heb jij het over de gehele nagel tot aan de nagelriem?
Want sam heeft het alleen aan dat witte gedeelte wat loslaat in stukjes..

Groetjes Angela

Hoi Susu,

het bladderen van de nageltjes herken ik niet.
Ik meen wel, dat alleen melkprodukten drinken niet voldoende is voor het binnenkrijgen van kalk. Als ik het me goed herinner, wordt kalk beter opgenomen, wanneer je ook voldoende vitamine D en C binnenkrijgt.
Je zou je kindje dagelijks een multivitamine kunnen geven (onze zoon krijgt dagelijks een kauw-beertje van  Optimax).

Je kunt ook een afpsraak maken bij een homeopaat of natuurarts. Deze kan je zeker vertellen wat de oorzaak is.

Succes!

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan