losmaken uit autostoeltje

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu ruim 20 maanden en hij heeft sinds een paar weken weer wat nieuws geleerd. Namelijk hoe ie zijn armpjesuit de riempjes van de autostoel kan wurmen. Ik vind dit doodeng, we hebben al geprobeerd om hem strakker te zetten maar elke keer weet ie weer los te komen. Herkennen jullie dit probleem??? Ik hoor heel graag tips of oplossingen wat jullie eraan hebben gedaan om het te verhelpen.

Alvast bedankt, groetjes van Martine

Hallo,

Dit hebben wij gehad met onze tweede. Heel heel erg vervelend en erg eng inderdaad. We hebben in de auto zo'n klein spiegeltje (te koop bij Prenatal) waarmee we de achterbank kunnen overzien. Dit hangt naast de achteruitkijkspiegel dus we zien al snel dat er iets gebeurd wat niet mag. Op een gegeven moment zien we dat hij zijn armen vrij maakt en worden boos, maar dat helpt niets hoor, meneertje ging lachen en vond het geweldig. Na drie keer, de auto aan de kant gezet en heel erg boos geworden, armen weer goed gedaan, riempjes nog strakker en weer gaan rijden. Dit hebben we twee keer gedaan en dat was voldoende. Daarna als hij het toch nog eens probeerde zagen we het in het spiegeltje en met stemverheffing gaven we hem een reactie. Sindsdien geen enkel probleem meer.

Groetjes,

Linda

Niet lachen, maar toen Brendan dat deed, hebben we n x de auto gestopt, en gezegd...'ja, nu doet de auto t niet meer, die werkt alleen als we allemaal goed in onze riemen zitten!' Nou dat was dus meteem opgelost, aangezien Brendan en grote auto fan is.

Ik moest wel even lachen ja, maar vind het ook een goede oplossing.

Onze oudste zit sinds kort in een nieuw stoeltje, waar geen gordels meer in zitten, ze zit nu vast met de autogordel zelf. Eén arm zit dus onder de gordel door (net zoals bij onszelf) en de andere erover heen. In het begin probeerde ze wel er uit te komen, maar een paar toespreken en nu blijft ze keurig zitten.

Maar het ligt wel aan het kind merk ik nu met de 2e, die wurmt zich ook los uit de wandelwagen en doet dingen wat de oudste nooit bedacht heeft.

Terug
Bovenaan