loswoelen 's nachts zelfs mét trappelzak...

Hallo,

Wie weet een oplossing?
Mijn dochtertje van 13 weken is zo goed als uit haar wiegje gegroeid, met een zwaar hart (zo'n wiegje is zó romantisch ) hebben we haar in het ledikantje gelegd. Slaapzak gekocht, strak en kort ingestopt.
Ga maar lekker slapen... dat leek ze te doen, totdat ze om 3 uur 's ochtends heel hard huilend ons wakker maakte, we stonden allebei geschrokken bij d'r bedje en wat bleek...
Ze lag niet alleen helemaal aan het hoofdeind, maar ook nog eens dwars, niet een beetje schuin, nee, helemaal dwars! Ze was natuurlijk ontzettend geschrokken en wij ook!
Maar hoe voorkom ik dit? Haar vast leggen vind ik echt geen optie helemaal omdat je hoort dat dat levensgevaarlijk kan zijn!
Voorlopig slaapt ze nog maar mooi ff in haar wiegje en overweeg ik om haar overdag wel in haar ledikantje te leggen.

Ik hoor graag hoe jullie dit oplossen.
Groetjes van Roos
 
Mijn dochtertje was en is nog steeds  zo'n kruiper in bed. Toen ze nog zo klein was als jouw dochtertje  deed ik het eind van de slaapzak onder het matras en stopt haar dan niet te hoog maar wel strak in. Dit heeft geholpen totdat ze zelf op haar buik kon draaien en ik het niet meer veilig vond. Nu slaapt ze alleen nog met een dikke winterslaapzak zonder dekens want het gekruip is helaas gebleven en ik ben bang dat ze onder de dekens komt(ze ligt vaak ook achterstevoren in bed).  Elke  avond voordat we naar bed gaan leg ik haar weer recht en naar onder,  soms ook 's nachts nog een keer wanneer ik hoor dat ze onrustig ligt.
Succes!
 
Hoe groot is jullie wieg? of is jullie kindje zo groot voor haar leeftijd?
Ons kind had een 'normale' lengte, en heeft er tot 5,5 maand ingelegen.
Maar het was wel een wieg van 35 jaar oud, die zijn misschien wat groter.
 
Hoi Judith,

Dank voor je tip, inmiddels gaat het erg goed, en blijft ze (voorlopig) rustig liggen.
We hebben ook haar bedje op de plek van haar wieg gezet. Misschien was het ook wel veel verandering in  1x: en een nieuw groter bed, én een andere plaats in de kamer.
Groetjes,
Roos



Hallo Titiana,

Mijn dochtertje was bij haar geboorte dysmatuur (50cm en 2440gr) Erg klein dus, inmiddels is ze ongeveer 11 pond en schat ik 60 cm(??). De wieg is mijn oude wieg, en 27 jaar oud. Het is een ovale rietenmand/wieg. Maar onze kleine zet zich bij het voeteneind af en komt zo terecht boven in de wieg en schuurt dan met haar hoofdje langs de rand, vandaar dat we besloten hebben haar in het grotere ledikant te leggen.
In heb badje past zo ook bijna niet meer, als ze met haar tenen het voeteneind aanraakt dan stoot ze haar hoofdje bijna... dan maar zittend badderen of met papa en mama in het grote bad.

Groetjes,
Roos
 
Terug
Bovenaan