lotgenootje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum eigenlijk al heel erg lang, maar durfde niet zo goed met mijn eigen verhaal op de proppen te komen. Maar goed, ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken.  Vanaf vandaag kan ik ook meedoen aan het forum. Wij zijn nu 3,5 jaar bezig om zwanger te worden en lopen al 3 jaar mee in het medische circuit.  Bij het allereerste onderzoek werd duidelijk dat ik endometriose in mijn eierstokken heb. Ik ben ondertussen al 4x geopereerd, waarbij steeds cystes uit mijn eierstokken zijn verwijderd. Na iedere operatie kregen we weer te horen dat het nu moest lukken, alles was weer schoon! Ja duh.... lekker makkelijk praten zeg!  In maart 2006 heb ik  mijn laatste operatie gehad,  er werd toen aan mijn bed beloofd dat we na deze operatie meteen met de nabehandeling zouden beginnen en dat we op de lijst voor IVF zouden komen te staan. Allemaal loze beloftes want bij de nacontrole  zei de arts toen gewoon precies hetzelfde als de voorgaande 3 keer. Toen barstte het bommetje bij mij. Ik had het helemaal gehad met die arts en ben overgestapt naar een ander ziekenhuis. Daar werden we heel vriendelijk ontvangen en werd er eindelijk naar ons geluisterd. Ondertussen zijn we een paar maanden verder! Er zijn meteen allerlei onderzoeken verricht, waarbij ook nog eens naar voren kwam dat manlief geen optimale kwaliteit zaadcellen heeft. Dat kon er ook nog wel bij, bij mij waren de cystes ook weer terug terwijl ze net 2 maanden ervoor verwijderd waren! Om een lang verhaal kort te maken, we hebben nu 3 IUI pogingen achter de rug (zonder hormonen). Helaas zijn ze allemaal niet gelukt. In januari 2007 gaan we op voor de eerste IVF-poging. Eigenlijk zijn we er al mee bezig, ik ben nu 1,5 maand aan de Lucrin om de endometriose tot rust te laten komen. Gelukkig heb ik niet al teveel last van bijwerkingen, 15 december moet ik terug naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho en dan gaan we beginnen met de stimulatie! Ik probeer optimistisch te blijven, maar het valt niet altijd mee. Gelukkig lees ik ook hele positieve berichten (zoals van Inge en Babs) waar ik weer helemaal vrolijk van word. We gaan er gewoon voor! Ik wens iedereen heel veel succes en dat er nog maar veel meer zwangere buikjes mogen volgen! Sorry voor het lange verhaal.

p.s. Nog een vraagje aan Inge. Ik heb sterk het gevoel dat wij in hetzelfde ziekenhuis lopen, ik loop namelijk ook in Rotterdam waar ze de punctie en stimulatie wel zelf doen , maar de terugplaatsing in het EMC. Zou wel erg grappig zijn.

Lieve groetjes, Ibbeltje.

Sorry, even corrigeren. Ik bedoelde Inge niet, maar Kruimel77. Hihihihihihihihih, dat is de tweede blunder deze week! Begin deze week stond ik ook al te proberen om de fiets van een ander van het slot te krijgen. Ik was er heilig van overtuigd dat ik mijn fiets daar had neergezet, maar die stond netjes een straatje verder. Gelukkig heeft de eigenaar het niet gezien, het was echt te genant voor woorden! Komt vast door de Lucrin, althans daar gooi ik het lekker op, makkelijk excuus hoor!
Sorry Inge voor het misverstand.

Groetjes Ibbeltje

Hoi Ibbeltje,

Welkom! Zelfs al lees je al tijdje mee...
Volgens mij lijken onze ''verhalen' wel een beetje op elkaar. Ik ben inmiddels 4,5 jaar van de pil. De eerste 2,5 jaar viel het me niet eens zo op dat ik niet zwanger werd. Drukdrukdruk en ik had ook niet zo'n haast. Tot ik hele heftige buikpijnen kreeg. Ik ging naar de huisarts want dat leek me toch niet helemaal normaal. Die stuurde me meteen door naar een streekziekenhuis toen ik vertelde al 2,5 jaar pilloos te zijn en ook die buikpijn te hebben.
Uit een bloedtest kwam toen een zeer hoge CA125 waarde (de tumormarkers die endo aanduiden). Kijkoperatie 1 volgde. Ik bleek veel verklevingen te hebben en cystes in mn eierstokken. De cystes zijn verwijderd en ze hebben met toen voor een half jaar naar huis gestuurd (alsof ik niet lang genoeg 'geprutst'had!). Ik werd enorm van het kastje naar de muur gestuurd dus na een half jaar ben ik overgestapt naar een groot universitair ziekenhuis (VU). Daar bleek ik weer helemaal vol te zitten.
Weer een operatie, weer cystes verwijderd. En daar zeiden ze dat ik z.s.m. zwanger moest worden omdat de endo steeds terugkwam. Eerst 3 maanden Lucrin gehad. WAT EEN VRESELIJK SPUL!! Dat je daar weinig bijwerkingen van hebt, ongelofelijk! Ik heb de laatste maand Livial als tegengif gehad omdat ik vreselijke opvliegers had en 's nachts niet kon slapen van het nachtzweten..
Enfin.. inmiddels ben ik 5 IUI's verder en ik ben het best wel zat. De eerste drie waren hormoonvrij (afgezien van de Pregnyl) de afgelopen 2 met Menopur erbij. Helaas is eht de afgelopen keer wel gelukt maar heb ik een zeer vroege miskraam gehad, dat konden ze aan mn bloedwaardes zien (ik was nl. overtijd). Nu een maandje rust en dan op naar de laatste IUI, maar als het aan mij lag sloegen we dit helemaal over en gingen we meteen door voor IVF. Het heeft me nou lang genoeg geduurd!

Poe hee, wat een verhaal! Sorry voor het boekwerk, maar 't is niet vaak dat je iemand tegenkomt die precies hetzelfde heeft. Om het verhaal nog completer te maken heb ik trouwens ook nog vijandig baarmoederslijmvlies.

Jij gaat de 6 keer iui dus niet afmaken en stroomt nu door? Waarom gaan ze geen hormoongestimuleerde IUI meer doen?

In ieder geval veel succes met alles en welcome on board!

groeten, Saar

Hoi Saartje,

Ik had ook al het gevoel als ik jouw berichtjes las dat onze verhalen heel erg op elkaar lijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg blij was om iemand tegen te komen die in hetzelfde schuitje zit. Ik liep dus eerst in een groot academisch ziekenhuis, maar zelfs daar werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Iedere keer als bleek dat de cystes er weer zaten, dan werd er meteen geopereerd. Ik had er dan net 1 achter de rug of de volgende stond al weer voor de deur. Na iedere operatie was het volgens de arts weer schoon en moesten we ook zo snel mogelijk zorgen dat we zwanger raakte. Nou, in het begin is dit nog een soort leuk, maar na een tijdje echt niet meer. We hadden zelf al een paar keer aangegeven dat we verder wilde met IUI/IVF, maar daar werkte de arts niet aan mee. Zelfs bij mijn man werd helemaal geen onderzoek gedaan, terwijl later bleek dat het bij hem ook niet helemaal goed zit. Vandaar onze overstap naar een ander ziekenhuis. Daar bleek inderdaad dat de CA-125 waarde bij mij ook veel te hoog was/is, en de endometriose zeer actief. Dat was ook al duidelijk geworden uit de echo, die rotcystes zaten er gewoon weer. Onze nieuwe arts is duidelijk geen voorstander van opereren, volgens hem brengt het meer schade aan dan dat het wat goeds oplevert. Erg fijn om te horen, maar op de een of andere manier heb ik veel meer vertrouwen in hem dan in die andere arts. Hij wilde eerst wel eens weten of ik met die cystes zelf een eisprong had. Dat bleek zo te zijn, wat zeer verbazend was. Vandaar zijn besluit om 3x IUI zonder hormonen te proberen; afgezien van de pregnyl. Na deze 3 keer wilde hij niet nog 3 pogingen doen, omdat onze kansen bij IVF veel hoger liggen gezien de dubbele problematiek. Daarnaast kwam hij met het argument dat de stimulerende hormonen zeer nadelig werken op endometriose. Om een zo groot mogelijke kans te hebben op een zwangerschap, zou IVF voor ons de beste oplossing zijn. Hopen dan maar! Soms geloof ik er niet zo erg meer in. Herken je dat?
Ik heb nu nog maar 2 Lucrin-injecties gehad hoor! Het kan best zijn dat de opvliegers nog moeten komen. Wanneer kreeg jij daar precies last van?
Wel balen zeg van die miskraam! Ik hoop dat je snel zwanger mag raken.

Liefs, Ibbeltje.

HI Ibbeltje
jouw verhaal is inderdaad het zelfde als de mijne.... ik loop ook in het EMC R;dam!!!

jij ook heel veel succes!

groet
FF

Hoi Forever Friends,

Ik ben drie jaar geleden in het EMC begonnen, maar ben daar in april weggegaan. Ik voelde mij daar totaal niet begrepen door de arts die mij behandelde. Iedere keer werd ik daar weer met hetzelfde liedje weggestuurd. Ik had echt het idee dat ze mij niet serieus namen. Ik hoop dat jij betere ervaringen heb. Nu loop ik in het SFG in Rotterdam, voor de terugplaatsing moet ik trouwens wel terug naar het EMC.
Bij welke arts ben jij onder behandeling in het EMC? Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Groetjes Ibbeltje

Hoi Ibbeltje,

Ook welkom hier, wat een hoop nieuwe namen vandaag.
Wat een verhaal heb jij zeg, die doktoren hebben jullie erg lang aan het lijntje gehouden. Wat fijn dat jullie nu eindelijk zover zijn dat jullie aan IVF kunnen beginnen, het heeft nu lang genoeg geduurd.

Om even antwoord te geven op jou vraag aan mij;  
Wij zijn  niet onder behandeling in een zh in Rotterdam. Wij wonen in een plaatsje een half uur rijden van Rotterdam (noem hem even niet, stel je voor dat  een bekende toevallig  mee leest  en denkr hééééééé ken ik die ??????). Ons zh heeft wel een fertiliteits afd. maar geen IVF gedeelte. Daarom doen ze wel IUI en de stimulatie en punctie voor IVF, maar de rest wordt in het Erasmus mc gedaan. Het is dus net als jou zh een "transport zh".

Ik wil je heel veel succes wensen met de IVF, hopelijk gaat dit hem worden voor jullie.
Als ik nu niet ongesteld wordt (NOD was vrijdag) dat gaan wij ook aan IVF beginnen. Waarschijnlijk ook in december, dan lopen we gelijk.

Kruimel

quote: ibbeltje74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-11-2006 21:21:41'));

Hoi Forever Friends,

Ik ben drie jaar geleden in het EMC begonnen, maar ben daar in april weggegaan. Ik voelde mij daar totaal niet begrepen door de arts die mij behandelde. Iedere keer werd ik daar weer met hetzelfde liedje weggestuurd. Ik had echt het idee dat ze mij niet serieus namen. Ik hoop dat jij betere ervaringen heb. Nu loop ik in het SFG in Rotterdam, voor de terugplaatsing moet ik trouwens wel terug naar het EMC.
Bij welke arts ben jij onder behandeling in het EMC? Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen.

Groetjes Ibbeltje

hi Ibbeltje,
ik heb op 29 nov mijn 1e intake gesprek bij   EMC en ik heb van de artsen ook begrepen dat je geen vaste arts hebt maar dat je iedere x met verschillende artsen te maken hebt. Tot nu toe heb ik geen vervelende ervaringen meegemaakt....ik heb daar ook mijn buikoperatie gehad ......dus wie weet hoe het in de toekomst gaat...
dit zijn spannende tijden...

groetjes
FF

Terug
Bovenaan