Lotgenoten gezocht: postnatale depressie

<p>Hallo moeders!</p><p>Vrij snel na de geboorte van mijn dochter (nu 6 maand) heb ik een postnatale/postpartum depressie gehad. Paniekaanvallen, somberheid, niet kunnen slapen, alleen maar huilen. Het lijkt mij fijn om met andere moeders in contact te komen die hetzelfde hebben meegemaakt/meemaken. </p>
 
Hoi,
Ik heb het na de eerste (nu 3,5 jaar) gehad. Nu 21 weken zwanger van de 2e.
Dus wel spannemd hoe het blijft gaan. Ik bem onder psychologische begeleiding (pop-poli) bij het ziekenhuis. En gebruik nog anti depressivia. Daarom ook in het ziekenhuis bevallen em 12-24 uur blijven ter observatie. 
Je schrijft 'gehad'. Bedoel je daarmee dat je eroverheen bent nu? 
Bij mij heeft ongeveer een jaar geduurd voor ik weer aardig mezelf was. 
 
Hoi!
Zo, dat is ook erg heftig. Wel fijn dat je zo goed begeleid wordt. Bij mij was het op z'n ergst in de eerste 11 weken toen ik borstvoeding gaf. Door de hormonen. Ik heb toen lactatieremmers gehad, daarna ging het beter. Maar ik ben toen direct weer volop met van alles bezig gegaan, in plaats van rust te nemen. Daardoor heb ik nu een burn-out... Heb jij ergens een groep met lotgenoten gevonden? Of groepsbegeleiding gehad? Ik kan dat nergens vinden.
 
Ik heb geen lotgenoten groep gevonden. Ik had daar zelf niet echt behoefte aan. Weet ook echt niet of die bestaan. 
Misschien eens aan je huisarts ofzo vragen? Misschien weet die of zoiets in jouw omgeving is. 
 
Terug
Bovenaan