lotgenoten gezocht!!

Hallo allemaal,

Ik ben nu 13 wkn zwanger van ons 2e kindje en tot vorige week ging alles goed. Maar er zijn in mijn bloed irregulaire anitstoffen gevonden. Het gaat om de K en de c. Het is 100% zeker dat het kindje in mn buik K heeft geerfd van mn man. Hierdoor is er een grote kans dat mijn antistoffen het bloed van onze baby af gaan breken. Is dat het geval, dan krijgt het kindje bloedtransfusies in de baarmoeder, anders zal het sterven. Om de 2 wkn moet ik te bloedprikken en voor onderzoeken om te kijken hoe het met ons kindje gaat.

Ik ben erg verdrietig en bang......
Graag zou ik in kontakt willen komen met iemand die in een soortgelijke situatie zit (heeft gezeten).

groetjes Trudy
 
Hii Trudy, ik ben geen lotgenoot (ga ik in ieder geval vanuit) maar wil je wel heel veel sterkte wensen, want dat is niet niks wat jullie meemaken nu... Veel succes
 
Hoi Trudy,

Ik ben geen lotgenoot, maar ik heb er toevallig net het een en ander over gelezen daar ik bloedgroep O negatief heb. De verloskundige vertelde mij omdat ik O negatief heb de kans bestaat dat mijn lichaam antistoffen gaat aanmaken en dat kan mijn kindje in gevaar brengen, hetzelfde als bij jou. Maar na het eerste bloedonderzoek is gebleken dat ik nog geen antistoffen aanmaak. Nu houden ze mij onder controle en in de 30de week  doen ze nog een bloedonderzoek. Ook krijg ik voor de zekerheid een spuit. Om te voorkomen dat mijn lichaam na de 30de week alsnog antistoffen gaat aanmaken. Ook is dit om vroeggeboorte tegen te gaan. Het beste is natuurlijk als de kleine zo lang mogelijk blijft zitten.

Ik snap dus wel jou situatie. Ik wens je dan ook héél veel sterkte.
Groetjes  Monique2, 15 wk.
 
Terug
Bovenaan