Lotgenoten gezocht!!

Hallo,

Ik voel me hier wel een vreemde eend in de bijt. Dit omdat mijn man en ik gewoon zwanger kunnen worden en we inmiddels een mooie zoon hebben van 1 1/2 jaar oud.

I.v.m. een depressie slikte ik vóór mn zwangerschap een anti-depressivum (cipramil 20 mg). Omdat we graag een kindje wilden ben ik gestopt met die medicijnen. Al snel raakte ik zwanger en we waren dolgelukkig. Het leek allemaal voorspoedig te gaan.
Maar vanaf de 4e maand kreeg ik last van hevige angst- en paniekstoornissen. Ik durfde niet meer alleen thuis te zijn en de rest van de zwangerschap heb ik thuis opgesloten gezeten. Het was een zware tijd voor mij en mn naasten...

Nu zijn we ruim 2 jaar verder en ben ik weer aan het afbouwen, want we willen heel graag nog een kindje. Maar het gaat niet zo goed.....

Ik ben op zoek naar positieve en negatieve verhalen van vrouwen die anti-depressiva hebben gebruikt tijdens hun zwangerschap.

Ik voel me erg verdrietig sind ik vorige week de morning after pil moest slikken na een foutje bij het vrijen. Ik was er kapot van, omdat ik juist graag zwanger wil worden!!! Maar dat mag niet vanwege de mogelijke risico's van het gebruik van de anti-depressiva.

Ik hoop niet dat jullie me een ontevreden mens vinden omdat we al een kindje hebben en ik geen miskraam heb gehad....

Trudy

hoi trudy

waarom zou jij een ontevreden mens zijn Ik heb vorige maand een miskraam gehad en ik vind je niet ontevreden ik kan je kinderwens heel goed begrijpen.Ik vind het heel erg voor je dat je de morning afterpil heb moeten nemen.Ik vind het ook heel erg dat je de laaste maanden van je eerste paniek aanvallen heb gehad dat geeft toch een ander gevoel aan zwanger zijn. Ik hoop dat je als je zover bent dat je helemaal van de anti-depressiva af ben dat je dan een zwangerschap krijg zonder angst aanvallen. Heel veel sterkte toegewenst

Hoi Trudy,
Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje.Ik slikte seroxat tegen mijn angststoornis.Ik ben meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was.Na 4 maanden kwamen ook bij mij de angstklachten terug.We redden ons wel.Met hulp van vrienden en familie.Mijn huisarts keurde het niet goed om tijdens de zwangerschap seroxat of andere medicamenten te gebruiken omdat er nog te weinig over bekend is wat een anti-depressiva doet tijdens de zwangerschap maar ook na de zwangerschap.
Ik weet hoe je je voelt, er is niets zo erg als angstklachten te hebben. Het enigste wat ik nu slik zijn homeopatische tabletten van VSM en die werken redelijk.Ook heb ik van mijn verloskudige een homepatische spray gekregen van het merk Bach die je op je tong moeten sprayen.Het werkt redelijk.
Ik hoop dat je hiet wat aan hebt.
Ik wens je het allebeste toe.

Hallo Trudy,
Ik (petra) heb jaren een angst en paniek stoornis gehad ik was overal angstig voor en durfde echt niets meer.
Niet naar buiten, met tram, bus, trein,
auto meegaan, niet meer in winkels of drukke plaatsen ik had continu een druk op mijn borst dus dacht ik dat ik elk moment dood kon gaan en toen raakte ik eindelijk zwanger en de zwangerschap en het 1e jaar van mijn kind waren een ware hel. Door al mijn beperkingen raakte ik ook nog depressief.
Op een gegeven moment ben ik seroxat gaan gebruiken in combinatie met therapie en ik ging met sprongen vooruit.
Nu slik ik inmiddels alweer 3 jaar seroxat en ik stop hier nooit meer mee.
Ik leef weer gaat overal weer naar toe
en ben praktisch angstvrij.
Ik loop wel al 3 jaar, wat als we nog een kindje willen dan moet ik stoppen met seroxat en hoe zal het dan gaan.
Wat als ik weer terugval naar die verschrikkelijke periode en dan met 2 kindjes ik denk niet dat ik dit een 2e
keer zal overleven.
We hebben daarom al voor 99% besloten om deze stap niet te wagen.
Ik hoop voor jou dat het allemaal weer
goed komt ik vind het heel dapper van je om voor nog een kindje te gaan maar ik zou die hel nooit maar dan ook nooit meer mee willen maken.
Heel veel sterkte gewenst.

Hoi..

Ik ben dertig jaar, voor de eerste keer zwanger en deze zwangerschap wordt vanmiddag afgebroken.. Ik heb door de zwangerschap last gekregen van angst en paniekaanvallen, en heb volgens de dokter een aanpassingsstoornis. Ben in vier weken tijd vijf kilo afgevallen en voel me zo verschrikkelijk schuldig omdat ik m'n paniek/angst niet onder controle krijg. Ik heb diazepan (rustgever) geslikt, maar dat hielp ook niet. Weet het allemaal ff niet meer.

hallo allemaal,
nu een positief bericht.
ik slikte ook seroxat nadat ik een kindje ben verloren en ook ik ben toen weer gewoon zwanger mogen raken MET seroxat.
je kunt het gewoon gebruiken, het enige wat je niet mag doen, is borstvoeding geven.
ik heb nu bijna 2 jaar geleden een gezonde wolk van een dochter gekregen met alles erop en eraan.
je hebt alleen een goede begeleiding nodig van de dr.
dus meiden.....laat de moed niet zakken, hier spreekt iemand die het wel heeft gedaan en doorstaan.

sterkte allemaal. vief.

Terug
Bovenaan