lotgenoten

Hoi, ik ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten die, net als ik, tijdens hun zwangerschap zwangerschapssuiker hebben opgelopen en nu insuline moeten spuiten en op hun voedig moeten letten.
Ik doe braaf wat ik moet doen, maar het valt me steeds zwaarder, vooral het niet alles mogen eten.
Nog 6 weken te gaan, maar het lijkt nog zo enorm ver weg.
Groetjes
Audrey
 
Hoi Audrey,
Ik heb ook zwanger.suiker gehad in mijn laatste zwangerschap. Hoefde gelukkig geen insuline te spuiten maar had idd een streng koolhydraten dieet. Gelukkig was ik bekend met diabetes want mijn zus heeft het al vanaf haar 2e levensjaar, mijn oma had het en mijn moeder. Vandaar dat ik je ook kan vertellen dat hoe zwaar het je ook valt, hou het nog even vol!! Hoe meer je zondigt hoe hoger je suiker , maar ook dat van je kindje. Nadat mijn zoon geboren was moest hij direct mee naar de kinderarts. Daar bleek hij al vrij laag te zitten met zijn suiker omdat hij gewend was dat via zijn moeder te krijgen. Er werd gelijk glucose toegedient. Verder is hij 48 uur steeds op suiker geprikt. (zielig!!! helemaal beurse hieltjes). Ook voor jezelf is het goed opletten. Met een beetje mazzel ben je erna je zw.schap vanaf. (ik wel) Wel hou je verhoogt risico om op latere leeftijd permanent suiker te ontwikkelen. Kortom het is dus zaak om voor je kind en jezelf nog even heel goed op te letten. Je zult na je zw.schap ook nog wel tijdelijk onder controle blijven. Komkommer, stukje kaas of een cracker kunnen tijdelijke vreetbuien nog weleens stoppen. Sterkte!!!!
 
Terug
Bovenaan