Lotte en Cath

Hoi meiden,

Ik lees al jullie angsten en onzekerheden en ik kan alleen maar zeggen dat ik het volledig herken. Inderdaad zijn denk ik de eerste 12 weken 'afzien'. Ik ben 20 juni uitgerekend en kijk ook uit naar het juniforum. Vervelend dat het zo lang duurt.

Op 4 november heb ik trouwens mijn eerste echo. Zo eng! Ik zie me nog liggen terijl ik naar dat lege beeld staarde en dat de gyn. vertelde dat er niets meer zat. Vreselijk! Maar zoals de assistente van de verloskundige zei; "We gaan gewoon uit van het positieve!" Tja!

Liefs Mira

Hoi Mira

Ik kijk ook uit naar dat juniforum. Ik ben zo bang en ik ben zo blij dat ik er met jullie over kan praten! Ik hoop dat we snel van die onzekerheden af zijn . Ik ga 16 nov voor de echo heb bewust wat later gezet omdat ik weet dat het vaak met 7/8 weken fout gaat dus heb ik het maar met 8 1/2 week gezet.
Ben jij ook bang?

Liefs
Lotte

Hoi Lotte,

Zeker ben ik bang. Al is het de ene dag erger dan de andere. En ik heb ook dagen dat ik gewoon zeker weet dat het allemaal goed komt. Dan heb ik er het volste vertrouwen in. Mijn gevoelens zijn dus heel wisselend, maar dat is gelukkig niet meer dan normaal voor een zwangere vrouw, haha!

Liefs Mira

He meiden,

Leuk om een berichtje op dit forum tegen te komen. Echt balen dat het juniforum er nog steeds niet is. Ik heb al een oproep gedaan aan alle juni-moeders om een mail te sturen, maar het lijkt wel of de redactie de mails niet leest, want er wordt nog steeds niets aan gedaan. Maar goed, zo kunnen we elkaar ook spreken.

Ik ben ook verschrikkelijk onzeker en durf eigenlijk nog niet te genieten. Bij de vorige keer had ik al bijna alle boeken en blaadjes van voor naar achteren uitgespit, maar nu wil ik daar nog mee wachten. Ik krijg 12 november een echo. Dan ben ik op 1 dag na 8 weken. Echt spannend. Ik herken je gevoel Mira dat je ontzettend bang bent dat de geschiedenis zich herhaalt. Ik vergeet ook nooit dat moment dat ik op die tafel lag en dat ze zeiden dat het niet leefde. Dan stort echt alles in. Maar ik probeer nu positief te blijven. Ik heb ook het ene moment zoiets van: Het zit gewoon allemaal goed en ik ga in juni gewoon bevallen en het andere moment heb ik wel weer zoiets van: het zit niet goed. Het is allemaal heel dubbel. Maar ja, het enige wat we kunnen doen is afwachten. En we slepen elkaar gewoon door deze spannende eerste weken heen.

Liefs Cath

ps: het adres van de redactie is: redactie@jongegezinnen.nl. Ik stuur iedere dag een mail. Misschien helpt het wel.

He meiden

Ik denk dat ik morgen eens ga bellen naar de redactie vragen wat er aan de hand is. Ik heb steeds dan weer wel en dan weer geen klachten en daar word ik zo bang van. ALs ik dan weer iets voel denk ik ja het zit wel goed en als het weer weg is zit ik weer in de put. Ik ben de vorige keer (ik heb al een dochtertje van 3 1/2) zo ziek geweest en nu ben ik helemaal nog niet misselijk bang bang dat ik dan weer ben!
Jammer eigenlijk dat je dan niet kan genieten. Ik krijg met 81/2 week de echo misschien dat het dan beter gaat maar ik ben zo blij dat ik niet alleen ben en mensen heb om dit mee te delen.
Cath hoe is het met de bruine afscheiding?

Liefs
Lotte

Hoi,

De bruine afscheiding is sinds gisteren verdwenen!!! Pfff, dat is toch wel een hele opluchting. Je wordt er heel onzeker van. Ik hoop nu ook dat het wegblijft en dat het inderdaad een innestelingsbloeding is geweest. Heb ik de vorige keer niet gehad, dus is het misschien wel een teken dat het zich nu goed heeft ingegraven! haha.

He Lotte, heb je het telefoonnummer van de redactie?? Dat kun je misschien wel zo vinden, ik heb het adres. Ik ga ook bellen! Het is toch absurd dat het juni-forum er nog niet is en dat je geen enkele reactie terugkrijgt!

Mijn borsten zijn wel een stuk groter nu en ze gaan nu ook pijn doen. Is niet echt lekker natuurlijk maar ik ben er wel blij mee, is toch een teken dat het doorgaat, toch?? Verder ben ik ook niet echt misselijk ofzo. Maar het is ook nog wel vroeg. Het is inderdaad heel fijn dat dit forum er is om je onzekerheden te bespreken en dan blijkt dat heel veel meiden er last van hebben, dat stelt toch weer wel gerust. We gaan gewoon voor een lieve juni-baby!!!

Liefs Cath

Hoi meiden,

Als ik jullie toch niet had! Het is zo heerlijk om jullie verhalen vol herkenning te lezen. Je hebt zo inderdaad veel aan elkaar.

Ook ik heb al een mailtje naar de redactie gestuurd. Inderdaad ook geen reactie op gekregen. Zo irritant dat het juni-forum er nog niet is. dan zouden wel elkaar wat makkelijker kunnen vinden.

Wat fijn Cath, dat de afscheiding is verdwenen. Maar schrik niet als het weer even terug komt hoor. Ik zelf had het bij de eerste zwangerschap bi 7 weken en 9 weken. de guyn. heeft het toen onderzocht en het bleek dat er uit mijn baarmoeder toen wat vocht kwam. Dat kwam dan vervolgens terecht op de baarmoedermond die daar erg gevoelig op reageerde en dus een beetje bloedde. Dat was destijds de reden waarom ik bruine afscheiding had. En best veel en lang hoor. Zo eng! Maar inmiddels is ons meisje van toen al wel 1 jaar!

Echt misselijk ben ik nog niet, al merk ik wel dat als ik niet regelmatig wat eet dat ik dan zo'n leeg, rommelig en bijna misselijk gevoel krijg in mijn maag. Ben ik aan de ene kant heel blij mee, maar aan de andere kant ben ik heel bang om weer zo ziek te worden als bij de eerste. Toen werd ik vanaf week 7 erg ziek. Ben toen echt 3 weken niet wezen werken.

Zucht, deze zwangerschap blijft bolstaan van de tegenstrijdige gevoelens. Vermoeiend he?
Over vermoeiend gesproken, ik ben wel steeds erg moe. Vooral na wat inspanning kan ik echt voor pampus liggen!

Nou, op naar onze juni-baby!!

Liefs Mira

Terug
Bovenaan