Low Budget tips?!?

Vroeg me af of er hier nog tips te verkrijgen zijn..... we hebben geen enorm inkomen en heeb ook (straks met zn drieen) maar 1 slaapkamer, dus nog ff uitvogelen hoe we dat gaan doen...

Zijn er mensen hier met slimme tips etc? We komen er vast wel uit, maar wie weet heeft iemand een geweldige tip?

Hoihoi,

Geen geweldige tips, maar bij de ikea verkopen ze ook vanalles en hoef je zo dus geen dure babykamer aan te schaffen. Gewoon een los bedje en een los dressoir, aankleedkussen erop en je hebt al heel wat.........
Ook de Hema En Zeeman hebben leuke babykleertjes, dus zo kun een kindje goedkoop en toch leuk aankleden.
Een klein kindje heeft echt niet door waar hij in slaapt of wat voor kleertjes hij draagt, als hij het maar warm heeft en zijn buikje vol heeft.
Borstvoeding is goedkoper dan flesvoeding. En kijk nu bijvoorbeeld al eens wat er in de aanbieding is. Wij hebben vorige week bijvoorbeeld een groot pak lotiondoekjes van zwitsal voor bijna niets gekocht, en ons kindje komt als het goed is in augustus.
Koop ook niet alles in een keer, maar bijvoorbeeld elke maand iets, is zometeen de enorme financiele klapper niet zo groot.

Geen fantastische tips, maar wel handig volgens mij......hihihi,
Succes in iedergeval.

Liefs Rimke

En ohja, marktplaats is je beste vriend hoor!

marktplaats
ideaal bij de oudste hebben we alles bijna op marktplaats gekocht en het scheelde zo'n 1700,- euro op alles en dat is nogal wat
liefs ineke

Bij een topic hieronder heb ik al het e.e.a. geschreven over low-budget en je hebt al een aantal bruikbare tips gehad. Ik zou ook geen dure babykamer aanschaffen, gaat ook niet echt lang mee, geen wiegje kopen scheelt ook geld (als je het bedje dan te groot vindt voor zo'n kleintje kun je het hoog opmaken wat ze een matrozenbedje noemen, moet je maar even op internet zoeken). Luieremmer is onzin, gewoon een goedkope prullenbak met deksel. Speur inderdaad eens marktplaats af, kinderwagens zijn enorm duur maar je hebt ze ook in allerlei soorten en maten. Een vriendin van mij heeft 2 keer een goedkoop karretje gekocht en die helemaal opgereden, maar ze kostten dan ook maar 25 euro per stuk, daar kun je het nog eens voor doen. Ik zou ook bij familie en vrienden vragen of je dingen mag lenen, misschien heeft iemand nog wel wat op zolder staan, laat hier en daar eens vallen dat je het allemaal zo duur vindt, wie weet (ik heb zakken vol van de buurvrouw gekregen dat scheelt klauwen met geld).
Zeeman en Hema hebben inderdaad prima babykleren maar ook op marktplaats kun je soms voor 25 euro een hele doos kopen, er staan altijd foto's bij.
Succes.

Bedankt voor jullie reacties ;)
Ik heb idd een paar rompertjes gekocht bij de Hema, die hebben hele leuke dingen. En maar hopen dat ik ene hoop kan lenen idd. Maar me ook wel een beetje zorgen om de ruimte, maar ach, misschien is ht wel dat je in NL bepaalde standaarden hebt waarin je blijkbaar toch wil voldoen. Ik ga idd eens kijken op marktplaats , thanx!

Marktplaats en Ebay is prima sites, niet alleen voor kleding, maar ook voor dingen zoals meubeltjes en kinderwagens. Voor de eerste periode zou je ook kunnen kijken of je een wiegje van iemand kan lenen (hebben wij ook gedaan), maar aangezien het kindje toch bij jullie op de slaapkamer blijft, kan je net zo goed meteen een ledikantje nemen.
De standaard in Nederland is inderdaad ieder kind een eigen kamer. Niets van aantrekken. Onze kinderen liggen met z'n 2en op 1 kamer en waarschijnlijk over een maand of 10 als nummer 3 's nachts doorslaapt met z'n 3en.

Terug
Bovenaan