Lucas, 26 januari

Dag allemaal!

Donderdag 26 januari, 6.31 uur is onze 4e zoon Lucas geboren! Hij woog 3975 gram.

De bedoeling was dat ik thuis zou bevallen en dat ging ook heel erg goed. Toen ik in bad de weeen aan het opvangen was, besloten we samen met de vk voor een waterbevalling te gaan.
Maar bij 8 cm ontsluiting bleef ik steken.... Hup, uit bad en op bed op de zij weeen opvangen om ons mannetje te laten draaien. Hij bleek namelijk verkeerd te liggen.
Na 2 uur in de laatste fase van de ontsluiting te hebben gezeten werd het ziekenhuis gebeld en zijn we met de ambulance naat het ziekenhuis gereden.

In het ziekenhuis bleek hij echt helemaal verkeerd te liggen en er niet uit te kunnen komen en zo kwam ik uiteindelijk in de OK terecht voor een keizersnee. Inmiddels zat ik toen al 4 uur tegen de persweeen te vechten.
Het hele ziekenhuispersoneel was verbaasd. Drie keer op de natuurlijke manier bevallen, thuis, zonder complicaties en nu dit....???

Na de geboorte leek het met Lucas ook niet goed te gaan en is hij meteen opgenomen. Vocht bij de longen, een ruisje bij het hart, verkeerde kleur....
Hij knapte gelukkig zo snel op dat hij om 11.30 alweer bij mij op de afdeling mocht komen!

De dag na de keizersnee ben ik heel ziek geweest, maar net als Lucas knapte ook ik van het en op andere moment heel snel op!

Al met al een hele heftige ervaring, maar als ik nu terug kijk op de afgelopen dagen kan ik wel zeggen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn!!!
En sinds gister zijn we weer lekker thuis en kan ik heerlijk genieten van mijn mannen!

Meiden, geniet van jullie eigen kleine wondertjes en meiden die nog gaan bevallen: succes!

Liefs Anita!

Terug
Bovenaan