Lucht happen fles

Mijn 6 weken oude dochtertje smakt erg met drinken. Hierdoor hapt ze lucht. Ze is heel onrustig, heeft veel krampjes en reflux en door de overmatige lucht in haar buikje wordt dit alleen maar versterkt. We hebben al medicijnen voor de reflux, gebruiken johannesbroodpitmeel, maar niks helpt. Zolang ze lucht blijft happen zullen de klachten denk ik blijven. We hebben inmiddels meerdere flessen en spenen geprobeerd, maar ze smakt met iedere fles. Begint inmiddels na de fles ook vaak te huilen. Is iemand bekend met dit probleem en hoe is dit 'opgelost'?
 
Mijn zoontje heeft het soms ook, vooral als hij trek heeft. Hij krijgt bv, maar de laatste fles voor het slapen geeft mijn vriend gekolfde melk.
Bij mijn zoontje werkt het goed als we hem per fles 1 of 2 keer even laten stoppen, rechtop houden en zorgen dat hij een boertje kan laten.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij geen reflux of krampjes heeft, ook nooit gehad, dus ik weet niet of dit een oplossing voor jullie is. Proberen kan altijd toch?

Sterkte!

Liefs Daycey
 
Heeft je kindje misschien weinig honger?
Of juist veel?
Meldt het zich voor de voeding(handje in mond, huilen etc.)?
Zo niet zou ik even langs een arts gaan en sluit daarbij koemelkallergie niet uit.
Drinkt ze snel of juist heel traag?
En is ze huilerig over het algemeen?
Check ook of ze genoeg zuigkracht heeft om te drinken.
Onze oudste was een hele trage drinker nl., anderhalf uur deed hij over iedere fles.
Borstvoeding lukte met hem ook totaal niet, hij sliep ook heel veel, er waren nog meer dingetjes die niet helemaal standaard waren.
Ik zou niet te snel wisselen van fles, je moet het zeker 2 weken lang proberen voordat je kunt zeggen dat een fles niet werkt!
Het lijkt me een erg vervelende situatie, probeer je zelf af en toe wat te ontlasten en vraag oppas zo nu en dan zodat je zelf even je zinnen kunt verzetten.
 
Terug
Bovenaan