luchtjes

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben een moeder van een dochter van drie en 13 weken zwanger van de tweede. Ik heb al eerder wat gevraagd op dit forum (zie, hartje gehoord met hoeveel weken). Ik heb nu weer een vraag het is nl. zo sinds ik zwanger ben ruik ik zo enorm sterk dat ik van alles misselijk wordt, kauwgom, parfum, wasmiddel, shampoo, schoonmaakmiddel, limonade enz, enz. Ik word hier echt helemaal gek van. Zijn er misschien mensen die dit herkennen, en heeft iemand een tip. Alles is welkom.

Groetjes van Tessa.

Hoi,

Ik heb dit ook vanaf het begin van de zwangerschap gehad.
De eerste maanden heel heftig, toen een tijdje wat minder,
en nu op het eind is het weer heel sterk.
Tis soms echt een drama.
Ik weet niet echt wat je eraan kunt doen, probeer het zoveel
mogelijk uit de weg te gaan denk ik. Het zijn je hormonen
in je lichaam, en daar kun je zelf weinig aan veranderen denk
ik.

xx Syrah (33 wk)

Hoi Tess,

Ik heb er ook heeeel erg last van gehad in het begin,en het is echt heel erg vervelend.
Ik had het voornamelijk bij mijn wasmiddel en bij het ruiken van vlees.
Ik heb toen ander wasmiddel gekocht.
Bij het braden van vlees heb ik simpelweg de kiezen op elkaar gehouden,want ik wilde mijn man toch lekker te eten geven.
Ik hoefde er ook niet van over te geven,maar kreeg wel een soort kokneiging.
Ook vond ik het bij mij in huis gewoon niet lekker ruiken,terwijl ik normaal niks bijzonders ruik.
Vreemd eigenlijk he?
Na een week of 15 werd het bij mij echt minder en ik heb er nu vrijwel geen last meer van.
Nog ff volhouden!

Groetjes Lena 35w5d

Hallo daar! ik kan niet uit eigen ervaring spreken maar  heb wel een leuke  vehaartje  een aantal jaren geleden werkte ik in london in een kleding zaak en daar waren twee meiden die in het magazijn werkte. Altijd dikke vriendinnen en niets aan de hand. Waar de een was was de ander ook te vinden. twee handen op  een (bolle;) buik.Tot dan 1 van de twee meiden zwanger werdt en na mate de zwangerschap vorderde werd zij ook steeds reukgevoeliger. Het niet zwangere meisje had altijd een blueberry body spray (luchtje) op. Dat rook aardig sterk en zoet. Iedere keer als het meisje met het luchtje op bij de zwangere vriendin  in de buurt kwam verzon die een smoes om uit de buurt te blijven...tot dat de manager opdracht gaf op het achterhokje op te ruime...met zijn twee op elkaars lip in een heel kleine ruimte...dat liep dus bijna op slaande ruzie uit omdat het zwangere vriendinnetje er in eens uit blerde dat ze dood ziek van haar werd en ze stonk!! lachen eigenlijk want tja als je lekker aan het zwangeren ben kan je wel eens wat heftig uit de hoek komen..het komt dus wel vaker voor en veel ook bij zoetige parfum geurtje. ook koffie en vlees zijn erg bekende luchtjes die tegen gaan. Ik las in een van mijn boekjes dat je geur zich soms zo sterk kan ontwikkelen dat je kan ruiken wat er 3 huizen verderop wordt gekookt maar dat gaat ook van zelf weer over dus: koppie op!

groetjes lotski

Van de ene Tessa aan de andere Tessa.

Naar al die luchtjes als je zwanger bent!
Ik heb er ook heel veel problemen mee. Tegenwoordig  vraag ik de visite voordat ze langkomen of ze alsjeblieft GEEN parfum op willen doen. Ik heb nu al 3 keer gehad dat ik door de visite kotsend op de wc zat. Niet leuk voor mij en niet leuk voor hen. Soms vergeet ik het te vragen. Gisteren bijvoorbeeld ben ik aan de andere kant van de kamer gaan zitten. Wel stom, maar ze begreep het wel.
Wat ik zelf zo vreemd vind is dat ik vaak voor het eten het eten nog wel lekker vind ruiken, maar daarna............OEiiiiiiiii!
Het jammere is dat voor zover ik zelf weet er niks aan is te doen. Je kan moeilijk de hele dag met een kapje op gaan lopen of met je neus dichtgeknepen.
Ik ben nu 16 weken en 5 dagen zwanger en bij mij is het nog niet minder geworden.
Ik hoop voor jou natuurlijk dat het snel minder zal worden.

Heel veel succes en groetjes van Tessa

Ik heb er ook last van hoor. Ik heb geen tip voor je helaas.

sterkte ermee.

Elina

Hoi,
Helaas, helaas... Je kan er niks aan doen maar wees getroost, bij mij werd het minder vanaf de 5e maand. Hopelijk blijft het zo.
Mar

Ook ik heb helaas geen goede tip voor je.. Ik heb er in het begin van mijn zwangerschap ook erg veen last van gehad. Bij een maand of 4 werd het langzaamaan wat minder en nu de eindstreep nadert is het eigenliojk helemaal weg. Maar het gekke is wel dat de geurtjes die ik in het begin ECHT niet kon verdragen (zoals mijn shampoo en wasverzachter  bijvoorbeeld) ik nog steeds niet lekker vind terwijl ik het voor de zwangerschap juist heel lekker vond ruiken. Ik ben dus maar van  merk shampoo en wasverzachter veranderd en dat gaat heel goed.
Het enige wat je er naar mijn idee aan kunt doen is een geur opzoeken die je wèl kunt verdragen. Verander gewoon tijdelijk van merk shapoo e.d zodat je in ieder geval niet al hoofdpijn krijgt als je  's ochtends onder de douche stapt.
Helaas kun je vaak weinig doen aan de geur van anderen, maar je kunt bijvoorbeeld mensen in je naaste omgeving die je vaak ziet maar waarvan je de geur echt niet kunt hebben wel laten weten dat je hun parfum even niet zo lekker vindt zodat ze daar misschien een beeetje rekening mee kunnen houden (als je het leuk brengt vind niemand dat erg is mijn ervaring)

Heel veel sterkte met je zwangerschap en ik hoop dat je neus zich snel weer een beetje normaal gaat gedragen!

Groetjes, May (37 wkn)

Terug
Bovenaan