Luchtweginfectie

Nou het ging zo goed, maar gisteren werd Rebecca weer wat meer pieperig qua ademhaling. Was duidelijk te horen dat het niet uit de keel kwam maar uit de neus, dus ja koudje gevat.

Vanochtend naar CB, alles ging super, arts was tevreden, ja ze hoorde de ademhaling, maar die was niet anders dan anders, niet halen qua spierkracht voor het ademen, dus prima!! druppels gehaald, Nou omdat ze zodra ik weer ga werken ook iig 1 dagje bij oma blijft dacht ik lekker nu beginnen met ong 3 uurtjes kunnen hun wennen, zij ook.
Nou ik haalde haar op geen probleem, en kom thuis (3min later met de auto) en ze is grauw, nat van het zweet, en halen en moeite met ademen, nou gelijk HA gebeld, daar lang, nou toch ff langs zkh, kinderarts laten kijken.
Arts kijkt haar na, ja ff saturatie meten, nou 2 uitslagen de 1e klopte zeker niet dus nvt, 2e 81% hij kijkt naar Rebecca, nou dat klopt volgens mij niet, want zo ziet ze er niet uit, gelijk naar andere kamer, en aan de grote apparaten gelegd, ja klopte wel saturatie 82%, kapje met zuurstof, en ja bingo saturatie omhoog naar 100%.
Dus sprayen met adrenaline en pulmicord, nou mevrouw werd weer helemaal rustig en stopte met het geforceerde halen. In het LUMC waar we nu waren zijn ze niet bekend met haar ademhaling dus nog heel erg onder de indruk, en ja dit is nog niet goed. Ik heel rustig vertellen dat ze met deze ademhaling en piepen, en uitslagen gewoon mee naar huis mocht 2 weken geleden.
Uit voorzorg moet ze nu minimaal 1 nachtje blijven voor obsivatie. En natuurlijk omdat ze haar peiepende ademhaling niet kennen en eng vinden licht ze natuurlijk weer op de IC.
Wel erg grappig als jij hun kan vertellen oh van de KNO kregen we deze spray medicijnen aangeraden, oh en als het nodig zou zijn voor evt beademingsbuis, maat is 3.0, dat scheelt ze nl tijd, en evt gepruts. Dan staan ze ff met een letterlijke bek vol tanden, oeps jullie zijn wel heel erg goed op de hoogt, ja DUH!!!!

Wat ik al bij een ander toppic neerzetten hou ze in de gaten en als je het niet vertrouwd bel een arts, of ga naar het zkh of evt bel 112, want Rebecca had geen koorts, al dagen een lage temp. En zelfs eind van de ochtend (11.30) nog goed gekeurd door arts van het CB, en eind van de middag (16.30) in het ziekenhuis.

Nou vanmorgen naar de gewone afdeling verplaats, en ze zijn voeding gestart via sonde, en vanuit protocol IC, dat ze heel erg weinig binnenkrijgen. Dus mevrouw ontroostbaar, ze wil haar fles en wel nu!!!!! Nou toen we begin van de avond er waren had ze net een flesje van 30ml gekregen, nou was op voor ze konden kijken, Via de sonde 20 ml per uur, 24 uur per dag. En ze dronk 5 voedingen tussen de 135 en 165 ml. Dus kan haar wel begrijpen. Nou de verpleging heeft meerdere malen met arts overlegd, mag ze niet meer, want ze in ontroostbaar, nee. is te vermoeiend om flews te drinken, Nou de verpleging heeft uiteindelijk tegen arts gezecht ze krijgt nu meer, want anders ga je er zelf maar bij zitten, dus net voordat we naar huis gingen een fles van ruim 50ml, gekregen, en mevrouw dronk gelijk leeg en was eindelijk ff tevreden.
Nou ze wordt meerdere malen per dag gesprayed om alle zwellingen tegente gaan, want nu dus zwelling van slijm ophoping. alles is op kweek gezet. Wel weer een infuus, en zuurstof via een neusbrilletje. maar je ziet dat het een stuk beterder gaat dan gister.
Wel lastig dat de artsen haar niet eerder hebben gezien, want zijn nog erg ongerust over die stridor die ze heeft, en zijn daardoor nog erg voorzichtig, ze geloven ons erg weinig van dat ze dat altijd heeft gehad, dus wij duidelijk gezegd, neem contact op met Rotterdam, kunnen ze jullie alles vertellen.
Maar ze heeft nu een eigen kamertje, box genoemd, ze ligt met de scooter (snor) 20 minuten van huis af, met de auto ong 15 min, en we kunnen als we willen ook op de kamer blijven slapen, en waarschijnlijk dan mn man morgen blijft slapen en ik als ze nog moet blijven de volgende nacht, en zo afwisselend. Ze ligt op een vriendelijke afdeling en super gemotiveerd personeel, en vragen ook of je zelf dingen wilt doen, of dat hun de mindere klusjes kunnen overnemen, nou wij vandaag de mindere klusjes gedaan en vanavond lekker de verpleging de fles laten geven, was ze ook happy mee,
En ong een half uurtje na haar fles is mevrouw lekker tevreden in slaap gevallen, en ligt nu nog heerlijk te slapen.
Dus we hopen morgen of iig maandag meer te horen.

Terug
Bovenaan