lui door fles?

Hoi,

Herkennen jullie dit?

Sinds een week of twee/drie begint Merijn van drie maanden na een minuut of vijf drinken  aan de borst te huilen. Hij laat dan los, brult, hapt weer,  zuigt een paar keer en laat weer los. Meestal laat ik hem dan even boeren (met speen in zijn mond, anders blijft hij schreeuwen )  en leg ik hem aan de andere borst. Daar volgt weer hetzlefde ritueel. Weer boeren en weer beide borsten aanbieden. Meestal gaat hij de tweede keer wel (wat) rustig(er) drinken.

Zou het kunnen dat Merijn een beetje lui aan de borst aan het worden is, omdat hij op de opvang of bij zijn vader de fles krijgt? Daar lurkt hij in een paar minten een fles van 150ml leeg! Eerst dacht ik dat hij last van zijn buikje kreeg. Het speelt ook wel een rol denk ik want hij borrelt flink, maar met een fles moet dat hetzelfde zijn...

Denken jullie dat  mijn conclusie dat hij lui wordt klopt?
Heeft iemand tips of adviezen?
Fulltime kolven zie ik niet zo zitten (veel werk en ik krijg er nooit genoeg uit) en ik vind het zonde om op flesvoeding over te gaan, omdat de borstvoeding tot nu toe hartstikke goed ging.  Maar erg goed voor je moedergevoel en zelfbevestiging is het niet als je kind tijdens  het drinken van je melk begint te brullen....

Groetjes,

Gea
 
Krijgt ie de stroom wel goed op gang?



misschien moet je zelf een beetje voorkolven om je borsten een beetje "los" te krijgen.



Als hij de "smaak van siliconen" te pakken heeft, kun je tepelhoedjes
halen bij de etos ofzo, wellicht dat zijn "drinkinstinct" dan wel werkt.



Succes!

 
Hoi,
Ik geef nu ruim 19 maanden de borst en heb misschien wel wat tips voor je.

Doordat hij de fles zo snel leeg heeft word hij wat lui/ongeduldig aan de borst. Het beste is om hem een flesje te laten drinken en daar dan ongeveer 20 minuten over te doen.
Wat ik deed was de aller kleinste speen er op doen. Zodat mijn dochtertje net als aan de borst hard moest zuigen om er wat uit te krijgen.

Je zoontje drinkt aan de borst (waarschijnlijk weet je dat wel) eerst de voor melk maar als dat "op" is moet hij harder zuigen om het toeschietreflex op te wekken. En daardoor word hij waarschijnlijk wat huilerig. En krijg je een wisselwerking. Want hij wil eten, moet daarvoor harder zuigen, komt niet snel genoeg naar zijn zin gaat huilen en zuigt niet waardoor het toeschietreflex niet komt.

Wat je kan doen is voor het voeden even kolven of masseren. En als het echt niet werkt kan je bij de huisarts een neusspray halen die het toeschietreflex versnelt/bevorderd. Dat werkt echt werkelijk als een tiet.

Ook kan het er mee te maken hebben dat je ongesteld gaat worden. Dan smaakt je bv anders waardoor ze soms onrustig worden en heb je soms ook minder voeding.

Als ik jou was zou ik niet met een tepelhoedje gaan klooien. Maar dat is mijn mening.
Maak je je erg veel zorgen kan je hem een dag vaker aanleggen dan normaal. Dat krikt bij jou de bv weer op.

Als je vragen hebt vraag maar.

Groetjes
 
Hoi Gea,

ik had dezelfde tips als Joyce eigenlijk, dus hoef ik ze niet op te schrijven!
Luka heeft ook wel eens zo'n dag. Maar bij hem ligt het er niet aan dat hij 2 dagen per week de fles krijgt. Die drinkt hij nl helemaal niet snel leeg!
Volgens mij is het gewoon ongeduld, dat het niet snel genoeg gaat.
Meestal leg ik hem dan gewoon een keer extra aan, weet ik zeker dat hij genoeg krijgt!

Veel succes!
Gr. Petra
 
Terug
Bovenaan