Lui oogje?

Hoi medemoeders,
Ik ben vanochtend met Quinten weer eens naar het cb geweest. Hij is nu 18.5 maand
jong. Hij weegt 12.2 kilo en is 86 cm lang. Gaat dus helemaal prima.
Hij praat nog niet, volgens hun zou dat wel al moeten. Maar ik zei dat hij daar volgens
mij nog geen behoefte aan had. En dat vonden ze ook goed. Ik heb gelukkig een heel
nuchtere en gewone verpleegster en dokter daar.
Maar nu heeft hij waarschijnlijk een lui oogje (hij loenst). En daarvoor moeten we even
langs de oogarts. Dat is geen punt, hij krijgt waarschijnlijk zo'n pleister en dan gaat
het wel weer over.
Maar nu ben ik benieuwd of hij er zelf veel last van heeft? En hoe lang moet hij
dan zo'n pleister dragen? Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Hoe zwaar en lang  waren jullie kindjes met anderhalf?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Melanie mmv Quinten (31-08-04)
 
Hallo Melanie,

Hé, leuk;  Stan is 5 dagen ouder dan Quinten.
Ik heb zelf geen ervaring met een lui oog bij Stan of in mijn omgeving. Maar wil je in ieder geval succes wensen met het bezoek aan de oogarts en met de pleister. Ik denk dat hij het in het begin een beetje vreemd zal vinden en er misschien aan zal gaan plukken. Heeft hij een favoriete knuffel? Daar zou je een pleister op het oog kunnen plakken... Wie weet heeft dit een positief effect. Het kan ook een voorbereiding zijn op de afspraak bij de oogarts.
Veel succes!

Groetjes Marieke
mv Stan 04-09-04
 
hoi,

mijn zoontje heeft ook een lui oog. maar daar zijn verschillende soorten in het gaat er om welk oog spier lam/lui is.
mijn zoontje krijgt een cosmetische ingereep om zijn oogje recht te zetten, heeft geen afwijking in de ogen. ik zelf had ook een lui oog en ik ben ook geopereerd en bij mij was het niet cosmetische maar mediche,  ik zou er  wel beter van gaan zien.
maak je geen zorgen als het niet lukt om het oog af te plakken lukte  bij mij ook niet hij trok steeds de pleister af hij was toen ook 18mnd en nu hoeft hij geen pleister meer op.
meestal gaat het om 1 a 2 uurtjes.  
mijn zoontje 2jr en 3mnd praat ook nog steeds niet.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan