Luidruchtige buren

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen aankijken. Wij wonen in een oudere 2 onder 1 kap woning. Hiervoor ook in oudere huizen gewoond dus je weet je hoort weleens het een en het ander. Mijn buren hebben 3 kinderen van 13, 5 en 2 jaar. Ze hebben vaak feestjes en er is altijd wel iemand over de vloer. Prima wat mij betreft ik ben de ongezelligste niet. Maar die kinderen mijn god het lijkt echt wel een complete dierentuin. Ze zijn om 06:00 wakker en zetten het hele huis op stelten vaak wordt mijn dochtertje dan even wakker en slaapt weer door. Ze staan al om 07:00 s’ochtends met die kinderen in de tuin die elkaar nog net niet afmaken. Wij liggen vaak dan nog op bed en andere buurtgenoten ook. Vervolgens komen ze rond 14:00 uit school mijn dochtertje doet dan haar middagslaapje maar wordt dus 9 van de 10x wakker door al het kabaal. Ze gooien met stoelen en ballen tegen de muur en knikkeren op een tegelvloer. Er wordt ook niks van gezegd van doe eens rustig of niet schreeuwen buiten als ze daar om 07:00 staan. Ik heb dit zelf totaal niet meegekregen thuis wij mochten boven nooit rennen en ballen en knikkers waren voor buiten en daar waren wij zeker niet om 07:00 of je moest je mond houden. Ik begrijp best dat die kinderen even lekker willen ontladen na school maar nu wordt het halve huis afgebroken lijkt wel.
Ik wil ook weer niet die vervelende buurvrouw zijn maar het begint me langzaamaan wel te irriteren omdat ik het sneu vind voor m’n dochter dat ze telkens wakker wordt. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Laatst bewerkt:
Een kind van 2 stilhouden gaat lastig worden, maar een kind van 5 kan langzamerhand best aanleren om het kabaal binnen de perken te houden.
Een kind van 13 zou dit beslist al een eind moeten kunnen.

Duidelijk bij de buren aangeven dat je 's ochtends en tijdens het middagdutje van je dochter geluidsoverlast ervaart. En vragen of ze daar rekening mee willen houden.

Terug
Bovenaan