Luier & alles nat

<p>Hallo,</p><p>Ons kleine kereltje is nu 1 week oud. Qua luiers is het zoeken.. gewicht ong 3,5kg nu. Echter maat 1 luiers steeds nat en ook kleertjes nat. Nu hebben we maat 2, we zorgen ervoor dat die goed zit en toch plast hij er vaak nog naast. Heeft iemand tips hoe we dit kunnen voorkomen?? </p><p> </p>

Ons dochtertje heeft de eerste weken maat 0 gehad, maat 1 zat niet strak genoeg bij de beentjes. Pas toen ze tegen de vier kilo was ging ze naar maat 1. Inmiddels bijna 5 kilo, maar maar 2 is nog steeds te groot. Kan het niet zijn dat dit bij jullie ook zo is? En anders eens een ander merk proberen? Overdag werken luiers van het Kruidvat hier prima, maar nu ze soms tien uur aan een stuk slaapt s nachts heeft ze echt wel pampers nodig. 

Ik zou idd ook even een ander merk proberen. Begreep van een vriendinnetje dat bijv de luiers van Etos voor haar kleintje te breed waren en niet goed paste (ook te laag op de rug). Dus pasvorm verschilt per merk. Hoor zelf goede verhalen over de kruidvat luiers dus ga die zelf inkopen en daarnaast Pampers.

Gefeliciteerd met jullie mannetje!
Wij hadden hier in het begin ook last van (kruidvat luiers btw) maar wat bleek, we deden volgens de kraamverzorgster 2 dingen fout: 1 het piemeltje lag soms naar boven of opzij, je moet er goed opletten dat het naar beneden ligt. 2 de bandjes met elastiek aan de zijkant zaten niet goed, half in de luier. Sinds we daar op zijn gaan letten gaat het goed.
Ook als hij overslagrompertjes draagt, erop letten dat er niet een deel bovenin de luier komt. 
Succes! 

Wij hadden dit probleem ook.. Met pampers premium protect, maat 1 en 2, kraamzorg zei hier hetzelfde, echter als hun hem verschoonde ook dan even erna alles nat.
Pak luiers eigenmerk bij de jumbo gekocht, weg probleem. En scheelt een hoop in de kosten.

Hier hetzelfde gehad in maat 1 en 2.Wij hadden dit bij pampers en bij zwitsal.Het was vooral bij de overgang van 1 naar 2. Van 2 naar 3 niet. Dus hopelijk was het ook eenmalig.
War aan te raden is; koop niet te veel in voorraad ver vooruit, het wisselt qua maat en merk gewoon best wel. 
Ook als baby nog uitslag krijgt oid kan je qua merk wisselen en zit je niet met veel voorraad.
Wat ik weet van de zwitsal luier is dat de maat eigenlijk 1 maat groter valt dat aangegeven op het pak. Kruidvat vind ik tov andere merken wat kleiner vallen. Dus het ligt ook misschien wel daar aan? Te groot/te klein?

Bij ons lag het, naast alle hierboven genoemde tips, ook aan de romper. Met een te grote romper bleef de boel moet goed op zijn plaats! 

Ja zoals hierboven ook al gezegd goed opletten dat het piemeltje niet opzij of naar boven ‘gericht’ is en de elastieken goed zitten om de beentjes. Verder lijkt mij maat 2 bij 3,5 kilo echt nog te groot hoor! Onze zoon is nu ook ongeveer 3,5 kilo en zit in maat 1 van Kruidvat, die zijn eigenlijk zelfs nog aan de ruime kant (heb begrepen dat Kruidvat kleiner valt dan bijv pampers). En het is idd even zoeken naar een merk dat fijn is, wij hadden bijv ook zo’n gratis pak met Huggies maar die zitten niet goed bij hem en daarbij was ook alles nat haha.

Terug
Bovenaan