luier poepen

hallo,
Ik heb een vraagje. Mijn zoon van 3 is al vanaf 2,5jaar zindelijk. overdag en s'nachts. Alleen doet hij niet op de wc poepen.   Dan vraagt hij telkens een luier.   Hij wil niet op de wc. ik heb al vanalles geprobeerd. Een kalender gemaakt waar hij stickers op mag plakken en na zoveel stickers een kado uitlaten zoeken. Zeggen dat de luiers op zijn. Kadoos beloven. Zeggen dat hij de volgene keer op de wc moet poepen enz. Maar niets werkt. HIj durft niet op de wc zegt hij. En als ik hem geen luier omdoe, dan houdt hij het op. Maar dat vind ik ook niet gezond. Heeft er iemand tips?
 
Misschien is de overgang naar de wc  te groot en vindt hij de wc een griezelig ding. Waarom gebruik je niet eerst een potje? Dan went hij ook meteen aan het 'zitten'.
 
toevallig heb er net nog een oproepje over geplaatst onder een ander onderwerp maar mijn zoontje van 28 maand is dus ook zindelijk maar krijg hem ook niet aan het poepen op de pot of wc, hij komt ook om een luier denk dat ze het misschien eng vinden ofzo. mijn zoontje heeft ook de neiging dat als hij gaat poepen dat hij zich af gaat zonderen en ergens gaat verstoppen
 
Terug
Bovenaan