Luier probleem

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn kleine man is een prematuurtje en hierdoor heb ik een probleem met luiers. We hebben nu de luiers van de Kruidvat en dan maat newborn 0 extra smalle maar deze zijn hem te groot. Zijn plas loopt als hij veel bewogen heeft zo langs de randen zo zijn kleding in omdat deze niet goed aansluiten. Ik verschoon hem hierdoor soms wel 4 keer per dag incl het beddengoed. Ik zit eraan te denken om een ander merk te proberen maar weet niet welk merk.</p><p>Mijn vraag is nu,</p><p>Welke merk luiers raden jullie mij aan? </p>

De luiers van Kruidvat vallen volgens mij vrij ruim. Maat 0 van Pampers is kleiner, dus die zou je allicht kunnen proberen.
Wij hadden hetzelfde probleem. Hoe zwaar en groot is je baby?

[quote quote=10258559]Er zijn toch ook speciale prematuur luiers? Geen idee waar je die kan kopen, misschien via de apotheek?[/quote]klopt Pampers heeft preemie maar die worden niet verkocht, alleen voor ziekenhuizen zij Pampers tegen mij. Het  ziekenhuis wil deze niet door verlopen aan ons, hebben we al gevraagd.
[quote quote=10258572]Wij hadden hetzelfde probleem. Hoe zwaar en groot is je baby?[/quote]Toen we naar huis mochten was hij 2060 gram en +- 46 cm maar het meten is niet goed gegaan in het ziekenhuis want hij had een schedelomtrek van 21,5 cm.

Pampers maatje 0! Die van het Kruidvat hebben wij ook gehad maar dat was 3x niks. Al was onze meid op dr lichtst 2500 gram dus wel wat zwaarder. 

Wat jammer dat het ziekenhuis jullie niet wilt helpen! 
Wij kregen van ons ziekenhuis toen een aantal prematuur luiers mee, genoeg voor 2 weken ongeveer. Daarna kochten we Jumbo luiers welke we deden omslaan bij de navel zodat de luier zo hoog mogelijk kon en er niets langsliep..
Er bestaan ook prematuur / dysmatuur groepen en stichtingen wellicht dat je daar kunt aankloppen??
Van een ander forum heb ik ooit gelezen dat iemand poppen luiers gebruikte maar of deze ook redelijk goed opnemen, geen idee wellicht het proberen waard ?

Onze zoon was ongeveer 1960 gram en 42 cm. De pampers waren bij hem goed. Ik weet wel dat we de bovenkant inderdaad omsloegen en de luer zo hoog mogelijk deden.

Mijn zoon was 1800gram en 41cm en wij gebruiken vanuit het ziekenhuis ook pampers maat 0. Deze was ook wel groot voor hem, maar geen problemen gehad met lekken e.d. en ook geen last gehad van luieruitslag. Zeer tevreden dus. Het is wat duurder, maar ze groeien vanzelf hihi

Succes!
Groetjes 

Terug
Bovenaan