luier uitslag

Wat doen jullie tegen luier uitslag? En om het te voorkomen?
Dacht elke baby heeft er wel eens last van, dus misschien handig om wat tips uit te wisselen?

Ik heb vanalles in huis; zinkzalf van zwitsal en van etos, sudocrem, bepanthen... allemaal van die kleine gratis verpakkingen.

Merijn heeft niet veel last van luier uitslag, maar sinds ongeveer 3 dagen toch wat rode billetjes. Ik smeer er nu zinkzalf op en dat lijkt te helpen. Verder elke keer bij het verschonen droog ik het goed met een hydrofiel luier, dat helpt volgens mij ook heel goed.

Hebben jullie nog tips tegen de rode billetjes?

Miconazol zalf van de apotheek. luieruitslag kan heel goed een schimmeltje zijn en dan helpt niets meer. ik smeer daarom bij uitslag ook 3 keer per dag met die zalf en daarna zinkolie. dan is het zo weg.

Bij onze kleine meid gelukkig nog geen last gehad. Maar onze zoon van 1,5 heeft nu voor het eerst luieruitslag en heeft er ook behoorlijk last van.
Een paar dagen bepanthen gebruikt en het wordt zichtbaar beter. Van zinkzalf weet ik dat het de huid afsluit terwijl de huid moet kunnen ademen.
Maar bij ieder kind werkt elk product denk ik ook weer anders, dus dan ook een kwestie van uitproberen wat het beste werkte.

hier ook nog geen last van... heb ergens sudocrem... handig die gratis dingen...
als ik de luier verschoon laat ik zijn billen drogen voor ik in nieuw luier om doe... zo kost de luier wisseling wel langer... maar even bloot zijn is ook goed... en hij kan dan lekker even zijn bennen streken zonder luier die in de weg zit...

zo zijn we sinds een paar dagen begongen met potty training... nou ja we zijn al langer bezig met de voorbereiding... maar sinds de weekeind zijn we heel achtief en tja het werkt... al een paar keer de wasbak gebruikt in plaats van zijn luier.... en na een slaap word die droog wakker...
dit is het boek die er over gaat: JE BABY OP HET POTJE (Laurie Boucke) voor de gene die geinterseerde zijn...
hoop dus snel uit de luiers te zijn en dus te verkomen dat we veel luier uitslag hebben!!!

Ik gebruik ook altijd sudocreme en dat bevalt me goed. Mijn oudste heeft veel last gehad van schimmel, ik zie het verschil nu duidelijk. Dan heb ik voor de oudste een ander zalfje. Maar dat is op recept, dus mocht Jente het ook krijgen dan ga ik eerst even naar de huisarts.

okee ook wij zijn de lul... luierslag nou ja heb net afbelingen gegoogelde... om dat jullie het hadden over dat ht ook wat anders kan zijn... nou nee is luier uitslag maar hoef nog niet te klagen...somig van die billen zijn echt heel erg....

maar de gratie verpakingen sudocream zijn oppen en verspeid over de verschoon plekken, sinde vrijdag... lijk al wel beter te gaan

Ik doe nu elke keer met verschonen eerst de billen schoonmaken met lotion doekjes voor gevoelige huid, dan nadrogen met een hydrofiel luier, dan nog even aan de lucht laten drogen (dan gaat er wel eens en plasje over het aankleedkussen...), daarna insmeren met creme en weer een nieuwe luier aan. Ik verschoon om de 3 uur ongeveer en 's nachts alleen bij de voeding, dus 1 keertje.
Merijn heeft helemaal geen luieruitslag meer! Hij had eerst wel een beetje rode billetjes, maar dat duurde nog geen 2 dagen.

@revitally; hopelijk is het bij jullie ook snel weer over!

bij mij hielp bepamten zalf heel goed, Jenna heeft er nu ook last van, maar kwam tot de ontdekking dat het luierecxeem was dus we hebben nu een ander zalfje via de huisarts, werkt perfect!

Maar echt bij gewone luieruitslag, geen billendoekjes maar vochtig washandje, even in de blote billen laten drogen en dan bepamten zalf er op, dat beviel ons het beste.

Terug
Bovenaan