Luier verschonen

<p>Onze dochter van net 15 maanden vind het verschrikkelijk als we haar luier moeten verschonen. Als we al zeggen dat we haar moeten verschonen begint de drama. Ze blijft niet stil liggen en schreeuwt alles bij elkaar. Gaat elke keer draaien, staan en doet verder alles waardoor het onmogelijk is om haar een schone luier te geven. We hebben al van alles geprobeerd. Op verschillende plekken verschonen, afleidingen met zingen, speelgoed en andere dingen, zelfs een mobiel gegeven (waar ik niet van ben), maar het blijft een drama. Als we haar dan laten gaan gaat ze vrolijk verder in dr blote kont. Dit lijkt ze ook echt fijn te vinden. Ze doet het niet alles bij ons, maar ook op het kdv en bij opa en oma.. </p><p>Is dit herkenbaar? En wat helpt bij jullie?</p>
 
Haihai,
Mijn zoontje is redelijk af te leiden met de tube zalf het pak billendoekjes, af en toe als hij n lekkere dreumesbui heeft dan vind ik het ook wel heel lastig... ook staan/draaien e.d.
Is het niet een optie om een luierbroekje te gaan dragen? Dat scheelt al weer wat tijd met aantrekken... van pampers zijn ze er al in kleine maten.. en je kunt ze evt staande aantrekken... 
Succes ermee!
 
@AnnaSophie Ook luierbroekjes hebben we geprobeerd dat is inderdaad fijn met aantekkken, maar het uit doen van haar luier is al een probleem. Vooral als ze heeft gepoept. ?‍♀️
 
Heeft mijn dochter ook gehad, enige wat daarbij hielp was haar in de houtgreep nemen, moest soms echt met z'n tweeën en vrij hardhandig. Gelukkig is het nu over en blijft ze weer lief liggen. 
Als ze een goede bui had viel inderdaad afleiden door dingen in haar handen te stoppen (tubes/potjes zalf) goed, vooral als het vreemde dingen waren, speelgoed enzo was ze echt niet mee te paaien. 
En nu ze wat beter kan praten laat ik haar 'meehelpen' met luier verschonen, mag ze kiezen welke luier met welk diertje erop ze wil en laat ik haar zelf haar beentjes omhoog gooien (wieiieeee) en soms met een doekje mee deppen. Hierdoor is het van een vervelend iets weer iets leuks geworden en vind ze het niet meer erg. 
 
Wat fijn dat het bij jullie al beter gaat. Wat jij beschrijft is echt precies hoe het bij ons ook gaat! Met z'n 2e in de houtgreep.
Hopelijk gaat het bij ons straks ook helpen als ze wat babbelt 
 
Bij onze dochter bleek het scheidingsangst  van de luier te zijn. Wij hebben haar afscheid laten nemen van haar luiers. En dankjewel tegen de luier gezegd (klinkt echt heel raar, maar hielp haar echt!) "Dag luier, dag poep, dankjewel luier, goed gedaan!" Zeiden we heel enthousiast. We lieten ook de poep en plas zien. Sinds we dat doen, gaat het veel beter! 
 
Vreselijk hé! Hier hetzelfde probleem. Als hij net wakker is gaat het nog redelijk met afleiden met dingen die hij verder nooit in zijn handen heeft maar dan nog gelijk draaien en onrustig worden.  Midden op de dag voor de tv met afstandsbediening in zijn hand... verschrikkelijk maar uiteindelijk aan toe ggeeven na meerdere malen overal poep te hebben hahah. 
 
Dat is misschien ook nog wel een idee om te doen afscheid nemen van de luiers,maae meer als een soort spel. 
Poep overal heb ik ook al regelmatig gehad helaas ?
 
Terug
Bovenaan