Luier verschonen

Hoihoi,

Ons mannetje heeft zo een hekel aan een nieuwe luier.... Hij ligt dan zo te schoppen en trappelen met zijn beentjes dat je de luier bijna niet omkijgt en vervolgens lekken ze dan ook regelmatig. Misschien zitten ze dan toch niet goed.

Heeft iemand tips hiervoor?? Ik gebruik trouwens Pampers en let op dat randjes goed naar buiten zitten.

Groetjes Willemijn.

Hoi Willemijn,

Ik herken het probleem....bij Pampers lekte hij altijd door,vooral s'nachts.
Toen ben ik kruidvat luiers gaan gebruiken,echt die zijn super!!!Ook heb ik AH,Bunblies(dekamarkt),Aldi,Etos geprobeerd...Ik vond ze niets,slechte pasvorm,geen goede plakker,sommige vallen een  maat kleiner.
Ik gebruik nu de mini's van Kruidvat,3 tot 6 kilo,zijn 6.89 geloof ik.
Echt een aanrader!Succes!

Groetjes Mirelle, moeder van Jason 4 jaar & Milan 5 weekjes

jemig dat heb ik nou ook, dat de Pampers(nb2) doorlekken. Of liever gezegt, volgens mij loopt het er via zijn zij/rug gewoon uit?

Ik dacht dat het kwam door dat Stijn een gebroken naveltje heeft en daarom zit de luier niet goed. Op het Cb dachten ze dat het kwam (ja ik heb het daar gevraagt, haha) doordat hij vrij smalle heupjes heeft.
Sinds gisteren sla ik de voorkant om naar buiten, dat blauwe gedeelte, dan zit de voorkant lager en de achterkant gewoon hoog maar kan de luier wel strakker dicht. Al minstens zes keer niet doorgelekt... toeval of?

Ik zal de Kruidvat ook eens proberen. Sowieso loont het de moeite om langs het Kruidvat te rijden heb ik gemerkt.

Succes meiden,

Liefs S. mamma van Stijn

Hoi Willemijn,

Ons ventje ligt ook zo te trappelen bij het verschonen. Alleen hij vindt het wel leuk. Hij lacht dan heel hard. Vooral als zijn vieze luier dan net uit is. Dan vindt hij het leuk om (natte) scheetjes te laten of om te plassen. Om dat laatste te voorkomen  legde ik er altijd een doekje op. Maar omdat hij zo hard trappelt heeft dat niet zo veel zin. Het is wel even een gedoe om weer een nieuwe luier aan te krijgen als hij ze tegenwerkt. Misschien kun je hem afleiden onder het verschonen? Of  gaat hij dan juist trappelen. Ik gebruik trouwens de luiers van Pampers, maar ik heb er ook van Schlecker. Die van Pampers vallen een beetje klein, die van Schlecker zijn heerlijk. Goede pasvorm, lekt niet en je hebt dan niet zo'n enorme baal  als je snapt wat ik bedoel. In ieder geval succes ermee.

Groetjes,

Nelly.

hallo,
ik gebruik luiers van de etos en die bevallen goed. wel is hij een paar keer doorgelekt, maar ik dacht dat dat kwam doordat het randje aan de boven/zijkant (boven zijn beentje, waar de sluiting overheen gaat) niet goed zat... dacht ik hoor. Maar t gebeurt maar heel soms gelukkig. wel heb ik t idee dat ie al bijna aan een grotere maat toe is (bijna 6 weken, ruim 4,2 kilo), maar de etos nummer 2 lijkt me nog veeeel te groot. is er een ander merk dat daar tussenin zit?
gr joeki

Hoi Hoi,

Gelukkig ben ik dus niet de enige met dit probleem, ik gebruik het huismerk van DA maar zit ook zo te vogelen met de maat. Dacht dat 1 een beetje te klein werd omdat je zo het elastiek in zijn beentje ziet zitten maar nr 2 is weer wat groot.
Heb nu al een paar keer gehad dat hij op zijn rug en zelfs zijn bed helemaal nat was.
Ik heb vandaag maar zo'n dure pak pampers gehaald om het even uit te proberen maar als ik jullie berichten zo lees helpt dat ook niet.
Ga dan ook maar even langs het kruidvat, zo probeer je maar wat af he.
Misschien is Sam ook wel een beetje smal, zal ook eens vragen bij het CB.

Groetjes Belinda

Hoi,
Jasmijn heeft niet echt een hekel aan verschonen. Alleen weet ik nooit zo goed wat nu het beste tijdstip is.
Na de voeding gaat ze vaak spugen omdat ik ze dan te snel plat leg of haar billen iets op til zodat haar hoofd lager ligt. Voor de voeding is de luier vaak alleen nat en poept ze hem dus vol net voor ik haar in bed terug leg..
Zou het kunnen dat jouw kindje gaat protesteren omdat je het ook te snel na de voeding doet?
Wat hetr merk betreft: de pampers lekken enorm langs de beentjes en soms zit de poep zelfs op haar rug. Terwijl ik dat probleem niet heb met het eigen merk van het kruidvat.
Andere merken heb ik nog niet geprobeerd.
Ze heeft nu nog new born. Ze is 52 cm en vorige week woog ze 7,5 pond. (6 weken)
groeten Elke

Terug
Bovenaan